Jornades Temptatives Pedagògiques

14 jun 2018 - 09:00

Les Jornades que presentem tenen com a objectiu obrir un espai de debat sobre el fenomen de l'educació en la literatura.

Un bon nombre de novel·les han donat raó de ser d'aquest tema a partir de les experiències que els seus autors han tingut en les escoles, instituts o universitats on van estudiar. La proposta no rau en la presentació literària de les diferents obres, sinó l'enfocament que es dóna de l'educació en elles, aquelles situacions o temàtiques pedagògiques que emergeixen i que ens ofereix la possibilitat de reflexionar i debatre sobre les nostres pràctiques.

D'alguna manera es tractaria d'adoptar la idea d'Eisner d'utilitzar les arts (cinema, literatura, pintura, música, etc.) com a recursos per obtenir metes que vagin més enllà del recurs utilitzat. buscant metes educatives i polítiques. En la literatura es representa la societat, el món, al subjecte, la ciutat, el treball, la marginació, la pobresa, la soledat i l'angoixa, l'amor i la mort, la tirania i la venjança, el temps, la traïció i també l'educació en les seves diverses dimensions i en les seves diferents manifestacions.

Programa de la jornada

Lloc: Campus Docent Sant Joan de Déu C/ Miret i Sans nª 10-16, 08034 Barcelona.

Informació de com arribar

Confirmar assistència a: jzamarra@santjoandedeu.edu.es

• Inscripcions gratuïtes
  • Es donarà certificat d'assistència a qui ho sol·liciti