El Campus Docent aposta per la recerca en infermeria, educació i societat

  • Publicado el 01 de setembre de 2017

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

L'any 2010 el Campus Docent constituí el Grup d'Investigació en Infermeria, Educació i Societat (GIEES), amb l'objectiu de ser una eina per a la millora del present i el futur, tant en l'àmbit de la salut com en l'àmbit social.

La recerca del Campus Docent es vertebra en quatre eixos: acció social, trets identitaris en infermeria, innovació docent i metodologia d'atenció de la salut. Tots ells liderats i formats per professors del Campus, que a més de realitzar recerques pròpies, també col·laboren amb altres institucions.

La recerca del Campus Docent és gestionada per la Fundació Sant Joan de Déu, que a més gestiona tota la recerca que es realitza dins dels centres de l'Ordre Hospitalari Sant Joan de Déu – Província d’Aragó Sant Rafael.

Per Sant Joan de Déu la recerca és una part de la missió de l'Ordre, ja que vol donar resposta a la millora de la salut i el benestar de les persones. Per aquest motiu té com a objectiu conèixer i comprendre millor què, com i per què succeeixen certes situacions en l'àmbit de la salut i en l'àmbit social. I és en aquest darrer on s'emmarca part de la recerca del Campus Docent, amb la finalitat que la recerca social pugui ser un factor essencial de transformació de la societat i un instrument per a construir una societat més justa.

La línia de recerca d'Acció social, liderada per la Dra. Núria Roca, estudia les desigualtats socials i les situacions de vulnerabilitat que es troben en la nostra societat, i busca plantejar propostes de millora per aquestes situacions.

D'altra banda la Dra. Anna Ramió, coordinadora de la línia Trets identitaris, i el Dr. Juan Roldán, coordinador de Metodologia d'atenció a la salut, centren els seus projectes en la professió infermera i la seva pràctica. Per una part, la Dra. Ramió lidera la recerca en l'àmbit dels trets identitaris de les professions sanitàries, i com aquestes es configuren a través dels valors i actituds que adopten. De l'altra, el Dr. Roldán coordina projectes centrats en l'àmbit de les cures a les persones amb problemes de salut, necessaris per resoldre interrogants en la pràctica infermera i essent un instrument pel seu desenvolupament.

Finalment el Campus Docent realitza recerca en Innovació Docent, liderada per la Dra. M José Morera. Les seves investigacions se centren en la formalització de projectes d'innovació enfocats a canviar la metodologia docent, la cultura organitzativa, la formació del professorat i els estudiants i les gestions dels centres. Tot això, encaminat a millorar la qualitat del Campus Docent i la disciplina infermera a partir de la seva formació universitària i professional.

El Campus Docent aposta per la formació doctoral dels seus professionals, per això aquest 2017 tres professors han obtingut el grau de doctor, incrementant a 13 els professors amb títol de Doctor. Actualment hi ha 2 professors cursant estudis de doctorat i 3 més que s’incorporaran.

Més informació:

Noticia