El Campus Docent Sant Joan de Déu, compromès amb Solidaritat Sant Joan de Déu

• Publicado el 28 de novembre de 2017

Entre els dies 17 i 19 de novembre el Campus Docent va participar al Congrés de Solidaritat de Sant Joan de Déu, a més d’assistir a la presentació de la Magic Line 2018 el dimecres 22 de novembre.

Congrés de Solidaritat de Sant Joan de Déu

Solidaritat Sant Joan de Déu va celebrar el primer Congrés de Solidaritat de la Província Aragó Sant Rafael, que va comptar amb la participació de més de 600 persones vinculades als diferents centres de Sant Joan de Déu. El Campus Docent va assistir-hi amb una representació de 40 estudiants, a més de professors i l’equip directiu, que varen participar activament en tots els actes del congrés, ja fora com a assistents que com a voluntaris.

Durant el congrés es va presentar el nou model de solidaritat de Sant Joan de Déu amb la finalitat d’afrontar les noves realitats de vulnerabilitat de la nostra societat i facilitar l’empoderament de les persones ateses.

Durant totes les jornades es van anar combinant actes més divulgatius, com un teatre social, un telenotícies solidari, música, etc.; amb conferències, taules rodones i tallers on es donava l’oportunitat als assistents de reflexionar sobre com abordar les desigualtats socials, la salut, el dret a l’habitatge, etc.

Magic Line 2018

La setmana del 20 de novembre es va tancar amb la presentació, el dimecres 22, de la 5à edició de la Magic Line Barcelona, a l’Ajuntament de Barcelona. En l’acte van participar-hi les professores Anna Cano i Marta Gil, com a representants del Campus Docent.

“La solidaritat és el camí” és el lema escollit per aquesta nova edició. La caminada representa el final del recorregut d’un projecte col·lectiu que s’inicia mesos abans amb la realització d’actes i accions per assolir el repte solidari que es marca cada equip. Els diners recollits per cada grup es destinaran a projectes solidaris en favor de les persones en situació de vulnerabilitat.

Més informació:

Solidaritat