La Dra. M. José Morera participa en un workshop sobre innovacions pedagògiques en infermeria

• Publicado el 06 de febrer de 2017

La Dra. M. José Morera Pomarede va participar en el "FINE WORKSHOP. Innovaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias enfermeras en la excelencia de los cuidados. ¿Qué competencias. Qué posibilidades?", celebrat els dies 19 i 20 de Gener.

"Innovación docente en el currículum de enfermeria. El caso Integrado" fou la comunicació presentada dins de la taula rodona "Aprendizajes significativos centrados en el estudiante". El treball presenta els resultats de la recerca sobre la metodologia docent "El cas Integrat" que es nodreix dels principis de l'aprenentatge basat en problemes (ABP). Es tracta de la descripció d'una situació hipotètica elaborada conjuntament per professors/es de diferents assignatures, integrant diferents continguts acadèmics. Els estudiants han de desenvolupar hipòtesis explicatives i identificar necessitats d'aprenentatge a partir del treball autònom i col·laboratiu que els permeti de comprendre millor la situació presentada i assolir els objectius d'aprenentatge establerts. Aquest mètode d'aprenentatge és una estratègia integradora del currículum, cohesiona l'equip docent, permet aprendre als estudiants de manera significativa a través de processos reflexius, fomenta la seva autonomia i potencia el seu paper actiu en processos d'avaluació i autoavaluació (fonaments per l'aprenentatge al llarg de la vida).

El "FINE WORKSHOP. Innovaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias enfermeras en la excelencia de los cuidados. ¿Qué competencias. Qué posibilidades?" va tenir lloc a la seu del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), organitzat per la Fédération Européenne des Enseignants En Soins Infirmiers (FINE) i la Fundació Infermeria i Societat.