Estudiants d’Infermeria participen en un Escape Room del Campus Docent

• Publicado el 21 de març de 2019

Els 157 estudiants d’Infermeria Comunitària van poder participar en un escape room preparat per professors i professores del Campus Docent.

Els Escapes Room són jocs d’aventura on els participants han d’aconseguir escapar d’una habitació a partir de la resolució d’enigmes i trencaclosques de tot tipus, abans que finalitzi el temps disponible. En el cas del Escape Room del Campus la història transcorria en un Centre d'Atenció Primària d'un barri de Manhattan. Durant el joc els estudiants havien d’aconseguir trobar l’antídot, amagat al terrat del centre, per curar la pandèmia que estava afectant la Terra i transformava els éssers humans en estranyes criatures.

Els estudiants de l'assignatura d'Infermeria Comunitària van poder experimentar i posar en pràctica algunes de les competències adquirides durant les classes teòriques i pràctiques.

Els participants es van organitzar en equips de 5 estudiants i tenien un temps límit de 30 minuts per superar diferents proves, com per exemple: reconèixer i preparar el material per a una extracció sanguínia, identificar els valors analítics i de signes vitals que intervenen en la patologia crònica, equipat amb els elements necessaris segons el tipus d'aïllament, ordenar cronològicament el tipus de deposicions del nadó/lactant, conèixer el calendari vacunal de la infància/adolescència, així com classificar el consum d'alcohol segons les Unitats de Beguda Estàndard.

La majoria dels equips van aconseguir finalitzar amb èxit la missió i obtenir com a recompensa una de les preguntes de l'examen de l'assignatura.

Aquesta nova metodologia docent ha estat avaluada pels estudiants mitjançant un qüestionari creat ad hoc pre i post Escape Room, a través d'una escala Likert, on les variables avaluades estaven relacionades amb el grau de satisfacció i el nivell d'adquisició de competències descrites a l'assignatura.

"L'objectiu principal és treballar les competències de l'assignatura d'Infermeria Comunitària a través de la gamificació. És possible innovar en tècniques i metodologies educatives i així ho han experimentat els nostres estudiants a través de l'Escape Room." expliquen els autors i impulsors del projecte, els professors Adrià Almazor, Anna Huguet, Daniel Martín, Dolors Miguel i Jordi Mitjà.

Innovació