Jornada Sant Joan de Déu 2017: L’acompanyament com a expressió de l’hospitalitat

• Publicado el 13 de març de 2017

El passat 9 de març es va celebrar a l’Auditori de l’Edifici Docent una nova Jornada de Sant Joan de Déu, aquest any centrada en l’acompanyament com a expressió d’hospitalitat.

La jornada ha començat amb la benvinguda del Germà Miguel Martín, Conseller Provincial, i la Dra. Júlia Roura, presidenta del comitè organitzador de la jornada. Després d’unes breus paraules han donat pas a la conferència inaugural “Acompanyament, reconeixement i hospitalitat” realitzada per la Dra. Begoña Roman, professora a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona

L’acte ha continuat amb dues butaques on diferents professionals, professors, voluntaris i estudiants dels diferents centres de l’Orde Hospitalari Sant Joan de Déu han explicat algunes de les experiències d’acompanyament que es realitzen en els seus centres. En el cas del Campus Docent han intervingut la Dra. Núria Roca i les Sres. Mireia Muro i Ariadna Graells, que han exposat la seva experiència viscuda amb el Pla d’Acció Tutorial en l’ensenyament del Grau en Infermeria. Durant la jornada s’han visualitzat els vídeos que optaven a guanyar el VIII Premi a la Millor Iniciativa d’Hospitalitat que, finalment, ha estat per al projecte “Versos entre muros”, de la Unitat de Justícia Juvenil Til·lers del Parc Sanitari Sant Joan de Déu.

La Dra. Amèlia Guilera, directora del Campus Docent, en el programa de la Jornada Sant Joan de Déu resumia així la seva visió d’hospitalitat: “Possiblement una de les expressions més clares de l’hospitalitat és l’acompanyament, la forma de situar-nos al costat de l’altre i avançar amb ell compartint la seva experiència de vida. Com a Orde Hospitalari tenim una forma d’acompanyament singular, un estil propi que ens identifica en tots els àmbits d’actuació en els que ens desenvolupem”.