Jornada Sant Joan de Déu 2018: "Espiritualitat. Acompanyant amb sentit."

• Publicado el 12 de març de 2018

El 9 de març s’ha celebrat a l’Auditori de l’Edifici Docent una nova Jornada de Sant Joan de Déu, aquest any centrada en l’espiritualitat i l’acompanyament amb sentit.

La jornada ha començat amb la benvinguda de la Dra. Anna Ramió, presidenta del comitè organitzador de la jornada, i el Germà Miguel Martín, Secretari Provincial, que ens ha recordat que l’espiritualitat és indispensable per poder practicar l’atenció integral, símbol dels centres de Sant Joan de Déu.

Després de la inauguració de la jornada s’ha donat pas a la conferència de la Dra. Natàlia Pla “Transmetre l’espiritualitat a través de l’experiència”. La conferència ha versat sobre la importància de veure l’espiritualitat com un tema pròxim, que ens permet retrobar-nos amb nosaltres mateixos i amb allò que ens envolta. I que hem de defugir d’entendre l’espiritualitat com una idea estretament lligada amb la religió. Per fer més entenedor el seu discurs, ha utilitzat la idea de l’escultor i el pagès com a símil del “cultiu” de la nostra espiritualitat per “esculpir” el nostre veritable ser.

L’acte ha continuat amb dues butaques on diferents professionals, professors, voluntaris i estudiants dels diferents centres de l’Orde Hospitalari Sant Joan de Déu han explicat algunes de les experiències d’acompanyament que es realitzen en els seus centres. En el cas del Campus Docent ha intervingut la Sra. Maria Alcañiz, antiga estudiant, que va exposar la seva experiència viscuda als camps de treball de Piura (Perú) i concretament com es varen desenvolupar els tallers/xerrades que feien els estudiants del Campus en escoles i instituts de la zona. La ponent ha destacat que per ella més enllà d’ensenyar, foren els propis adolescents qui li donaren una lliçó de vida a través de la connexió que es va establir entre ells.

Durant la jornada s’han visualitzat els vídeos que optaven a guanyar el IX Premi a la Millor Iniciativa d’Hospitalitat que, finalment, ha estat per al projecte “HosVitalidad” de l’Hospital Sant Joan de Déu de Pamplona.

La Dra. Amèlia Guilera, directora del Campus Docent, en el programa de la jornada resumia així la seva visió d’espiritualitat: “L’Orde Hospitalari té un estil propi i un segell singular a l’hora d’allargar la mà i situar-se al costat de l’altre, essent l’hospitalitat. Però podem augmentar aquest significat des d’una mirada holística que pren com a punt de partida l’espiritualitat per donar sentit a la nostra forma d’acompanyament.”.

Galeria fotogràfica