Primer Congrés Mundial de Bioètica de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu

Una àmplia representació del Campus Docent assisteix al I Congrés Mundial de Bioètica de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu que ha tingut lloc a Madrid entre els dies 10 i 14 de setembre.

Sota el lema “Hospitalitat, Bioètica i Persona” s’ha estructurat aquest primer congrés en bioètica, durant el qual s’han tractat temes com l'hospitalitat, la dignitat humana, la vulnerabilitat, les noves pobreses, l'ètica de la gestió o la cura del medi ambient. El congrés estava obert a la participació de persones pertanyents a l’Orde Hospitalari (Germans, col·laboradors i estudiants), així com a totes aquelles persones professionals o estudiants de l’àmbit de la bioètica des de qualsevol de les seves múltiples àrees.

El Campus Docent Sant Joan de Déu ha presentat en el Congrés quatre comunicacions: “Formant infermeres a Sierra Leona. Una experiència ètica en cooperació”, “La transmissió dels valors bioètics en la formació acadèmica”, “Treball Solidari a Santo Domingo – Piura – Perú”i “L’ètica dels drets humans. Trencant les cadenes de l’estigma”,exposades per la Sra. Jennifer Suárez, el Dr. David Lorenzo, la Sra. Elisabet Torres i la Sra. Carme Vega; i tres pòsters realitzats per la Dra. Laura Martínez i el Sr. James Ray Atwood.

Els objectius del congrés han estat la sensibilització de la importància de la bioètica en el desenvolupament de la hospitalitat, ajudar els professionals de la salut i l’acció social en la formació de criteris bioètics i d’humanització, la creació d’un espai per compartir experiències en el camp de la bioètica i descobrir la importància d’aquesta en l’acció evangelitzadora.

Fotografia portada: Representació del Campus Docent en el I Congres Mundial de Bioètica de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu (d'esquerra a dreta i de dalt a baix: James Ray Atwood, Albert Brunet, Laura Martínez, Jennifer Suárez, Amèlia Guilera, Anna Ramió, Dolors Royo, David Lorenzo, Carme Vega, Marta Gil i Elisabet Torres)

Recull fotogràfic del congrès

No hi ha vots encara