Sistema d'acreditació dels equips d'atenció primària

  • Publicado el 16 de juny de 2014

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

La Generalitat de Catalunya ha aprovat el decret pel qual s’estableix el sistema d’acreditació d’equips d’atenció primària

Catalunya ja va ser pionera a Europa en l’aplicació d’un sistema d’avaluació contínua de la qualitat, que es va iniciar l’any 1981 als centres d’atenció hospitalària aguda. Actualment, tots els hospitals, públics i concertats, estan obligats a acreditar la seva qualitat amb un procés basat en el model EFQM (European Foundation for Quality Management).
 
Aquest model no normatiu té com a objectiu principal ajudar les organitzacions a conèixer-se millor i comprendre les relacions entre el que fan i els resultats que són capaces d'assolir i, consegüentment, a millorar en el seu funcionament. Amb el decret aprovat en el darrer Consell Executiu del passat 10 de juny, el Govern amplia aquest sistema d’acreditació i trasllada l’experiència d’acreditació dels hospitals als 365 equips d’atenció primària de Catalunya. Es tracta d’una experiència inèdita a l’Estat ja que abastarà tots els equips d’atenció primària en els pròxims tres anys.
 
L’objectiu principal de l’acreditació és impulsar la millora contínua de la qualitat en l’atenció primària de salut. Els equips d’atenció primària, una vegada assolida l’acreditació, han d’implantar plans de millora en aquells estàndards que hagin obtingut un resultat més feble, i se’n farà un seguiment de l’evolució, segons ha informat la Conselleria de Salut.
 
L’acreditació dels equips d’atenció primària comprèn les activitats desenvolupades per aquests equips, tant de medicina de família, pediatria, infermeria, treball social i odontologia, i en les vessants tant assistencials com preventives, educatives i de promoció de la salut.
 
Durant més de dos anys, professionals experts en atenció primària i en metodologia d’avaluació de la qualitat, representants de societats científiques, col·legis professionals, patronals i Administració han treballat conjuntament per definir 347 aspectes de bona pràctica assistencial (estàndards) seguint l’estructura del model proposat per l’EFQM.
 
Aquests 347 estàndards queden inclosos en una de les nou categories següents: lideratge, planificació, gestió de les persones de l’equip, aliances i gestió dels recursos, gestió dels processos, satisfacció dels pacients, satisfacció dels professionals de l’equip, resultats en la societat, i finalment, indicadors de resultat en la salut dels pacients i claus de l’equip.