XI Trobada d'estudiants d'infermeria a Granada

• Publicado el 09 de abril de 2018

Estudiants del Grau d'Infermeria i professors del Campus Docent Sant Joan de Déu van participar en la Trobada dels Centres Docents en Ciències de la Salut de l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu.

La trobada es va realitzar a Granada durant el 17 i 18 de març, amb la participació d'estudiants i professors dels dos centres universitaris de Madrid (adscrits a la Universidad de Nebrija y la Universidad de Comillas), el centre de Sevilla (adscrit a la Universidad de Sevilla) i el Campus Docent Sant Joan de Déu (adscrit a la Universitat de Barcelona).

Un dels objectius de les jornades és donar a conèixer quina va ser l'aportació de Juan Ciudad (Sant Joan de Déu) a la infermeria, patró dels infermers i infermers a Espanya; a més de poder compartir experiències educatives entre els estudiants i professors/es dels quatre centres universitaris reunits.

El lema escollit per aquest any fou "Hospitalidad con los 5 sentidos". Aquesta proposta de treball va ajudar a aproximar el valor de l’Hospitalitat a tots els participants de la trobada, fent-los reflexionar sobre les actituds i comportaments vinculats al model de cura de Sant Joan de Déu. Les jornades de reflexió es van centrar en el significat de la mirada atenta, l’olfacte de les olors de l’espiritualitat, el tacte de l’afecte i el respecte quan ens aproximem a les persones, l’oïda de l’escolta activa i el gust de coneixe’ns i compartir experiències.

Les jornades, també, van servir per poder treballar a través de tallers aspectes docents relacionats amb els estudis d'infermeria, i la presentació d'experiències i treballs per part dels estudiants de les quatre escoles.

Durant els dos dies es van viure moments intensos i plens d'experiències, a més de poder compartir moments que varen enriquir tots els assistents, tant estudiants, com professors o equips directius.

Galeria fotogràfica

Grau