Programa d’intercanvi Erasmus/SICUE

El Campus Docent està adherit al programa de mobilitat universitària Erasmus Estudis, Erasmus Pràctiques i Convenis específics.

Coordinadora

• Dra. Noemí Serra Paya. Responsable de Mobilitat Internacional.

El Campus Docent Sant Joan de Déu està treballant els acords bilaterals, (Learning-Agreements) per al curs 2023-2024.

Actualment s'ofereixen les següents universitats de destí. (Erasmus+Estudis)

Noruega

• HOGSKULNE PA VESTLANDET

Irlanda

• NATIONAL UNIVERSITY OF IRELAND

• ESCOLA SUPERIOR DE ENFERMAGEM DO PORTO

Itàlia

• UNIVERSITA’ DEGLI STUDI DI ROMA “LA SAPIENZA"

Per la Mobilitat Nacional (SICUE) les universitats que us podem oferir a data d’avui són:

• UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE COMPOSTELA
  • UNIVERSIDAD DE GRANADA (Campus Granada)
  • UNIVERSIDAD DE OVIEDO
  • UNIVERSIDAD DE LA LAGUNA
  • UNIVERSIDAD DE CÁDIZ (Escuela Univesitaria “Salus Infirmorum”)
  • UNIVERSIDAD DE GRANADA (Campus Granada)
  • ENFERMERÍA USAL-ÁVILA

Els períodes en què es realitzen els intercanvis estan lligats a les assignatures d’Estades Clíniques i Pràcticum que es cursen en el 3r i 4rt curs del Grau, així com a l'assignatura Infermeria Clínica II (3r curs) en la mobilitat que es fa a Irlanda. En cada cas es pot valorar si al mateix temps es pot cursar alguna assignatura teòrica que pugui obtenir el reconeixement com a assignatura optativa.

Hi ha un sistema d’ajuts econòmics units a les places assignades. Per a cada curs acadèmic hi ha la informació concreta sobre ajuts a la pàgina web de mobilitat de la Universitat de Barcelona.

Els/les estudiants que decideixen optar per una plaça de mobilitat han de complimentar la documentació de la pàgina web i aportar els documents específics. Es realitza la selecció dels estudiants en base als criteris que s'especifiquen a continuació:

Criteris de selecció:

• Coneixement de la llengua del país de destí
  • Ponderació de l'expedient acadèmic
  • Tenir aprovats els crèdits requerits per poder realitzar les Estades Clíniques II, III i/o Pràcticum
  • Estar al corrent dels pagaments dels estudis
  • Motivació

La informació sobre les estades i el període per poder fer la inscripció s’ha de fer seguint les següents etapes:

1. Entrar a la Web de Mobilitat internacional per estudiants de la Universitat de Barcelona.
  2. Entregar la documentació a la secretaria acadèmica del Campus Docent Sant Joan de Déu.

Criteris de selecció específics:

• Nota ponderada de l’expedient acadèmic corresponent al curs anterior a la sol·licitud de la mobilitat.
  • Nombre de Crèdits superats.
  • Nivell de coneixement d’idioma de la Universitat de destí.
  • L’acreditació de nivell/s de coneixement d’idioma preferent superior/s al requerit per a l’obtenció de la plaça.

El Campus Docent Sant Joan de Déu tramita voluntàriament a tots els estudiants que realitzen el Programa de mobilitat una assegurança per malaltia i accident. El Campus facilitarà el número de la pòlissa a cada estudiant abans de marxar a realitzar les pràctiques fora del país.