WORKSHOP Projecte Europeu Career-mentoring for transition success to work life

• Publicado el 25 de novembre de 2019

El passat 8 d´octubre va tenir lloc el workshop de divulgació del projecte Europeu Career-mentoring en el que participa el Campus Docent Sant Joan de Déu.

El projecte “MENTOR – Mentoria professional per a l’èxit de la transició del treball a la vida”, dirigit a Espanya per la Dra. Laura Martínez, conjuntament amb la professora Clàudia Molina, és un projecte internacional que busca promoure la inclusió i l'ocupabilitat dels estudiants (adults) en situacions de vulnerabilitat mitjançant el suport d’educadors-mentors experimentats a través d'una innovadora metodologia de mentoria focalitzada en la carrera professional.

MENTOR és un projecte Erasmus+ subvencionat per la Unió Europea que es va iniciar l'1 de setembre de 2018. Entre els seus participants està el VsI Socialiniu Inovaciju Centras de Lituània, l’Apricot Training Management Ltd. de Regne Unit, la Folkuniversitetett stiftelsen vinya Lunds Universitet de Suècia, el FYROM- Proficio Skopje de Macedònia, l’Aydin Valiligi de Turquía i el Campus Docent Sant Joan de Déu.

Aquest projecte busca capacitar mentors d'altres organitzacions per després aplicar les tècniques apreses amb els seus estudiants. Els mentors utilitzaran una eina de diagnòstic anomenada Eina d'Autoconsciència, que presenta quatre perfils de comportament (Conductor, Calculador, Influència i Estudiant), per comprendre millor les fortaleses i debilitats dels estudiants i així poder oferir-los una capacitació més propera i més apropiada d'acord amb les seves necessitats i perfils.

Aquesta eina permet interpretar l’estil de treball, els valors dels empleats i les organitzacions, l’estil comunicatiu, els agents motivadors, els valors i les creences personals, les diferents maneres de percebre el món (hostil-amigable, actiu-passiu i l’explicació dels diferents perfils) així com l’anàlisi de les competències laborals (fortaleses de treball i les bases de la conducta).

Actualment, el treball realitzat s’ha centrat en el desenvolupament de Directrius per a l'Orientació Professional com a Producte Intel·lectual, que es publicaran a la Plataforma de Resultats del Projecte. Alhora, l'equip del projecte ha realitzat diferents tallers i activitats de difusió amb organitzacions que col·laboraran en la implementació del projecte, despertant un gran interès en les persones que hi han assistit, atès que aborda un dels problemes socials amb major impacte social i mediàtic a Europa: l’ocupació i la població vulnerable.

A més, aquests tallers han inspirat la reflexió sobre l'enfocament del projecte i han provocat diverses propostes de resolució per als problemes socials que presenta.

Innovació
Internacionalització