Maria Crivillé visita el Campus Docent SJD per compartir la seva experiència amb els trastorns de la conducta alimentària - F 9 - Campus Doc

Maria Crivillé visita el Campus Docent SJD per compartir la seva experiència amb els trastorns de la conducta alimentària

El passat 22 d’octubre, el Campus Docent Sant Joan de Déu va rebre la visita de Maria Crivillé, autora del llibre «Estoy aquí», una obra on relata en primera persona la seva vivència en la lluita contra un trastorn de la conducta alimentària (TCA).

L’activitat s’adreçava a l’estudiantat de 1r curs del Grau en Infermeria, que prèviament havia llegit la seva obra en el marc de l’assignatura de Psicologia. Durant la trobada, l’alumnat va poder conversar obertament amb l’autora i va tenir l’oportunitat de plantejar-li preguntes sobre el procés de la malaltia, el repte d’escriure la seva història i les emocions  que la van acompanyar al llarg de la seva experiència. Per cloure la jornada, els estudiants van intercanviar unes últimes paraules amb la Maria i es van endur el seu exemplar signat amb una dedicatòria molt especial escrita per l’autora.

Un dels eixos centrals de la xerrada va ser el paper determinant que juguen les infermeres i els infermers en la recuperació dels pacients. Tal com va destacar la mateixa Maria, la tasca assistencial va molt més enllà de la part clínica, i el paper dels infermers pot tenir un gran impacte, sigui positiu o negatiu, durant el procés de recuperació dels pacients. Crivillé assegura que un infermer que no oblida que darrere de cada pacient hi ha una persona, pot ser de gran ajuda.

En aquest sentit, l’autora va fer una crida a mantenir sempre una mirada empàtica i humana als hospitals i centres de salut. «Els infermers que només ens vegin com una figura de pacient i no tinguin en compte que també som persones i sentim, són els que poden generar que l’ingrés sigui molt més difícil», va recordar, posant en relleu la importància del tracte proper en la pràctica assistencial.

Des del Campus Docent SJD volem agrair a la Maria el seu temps, la seva generositat i la valenta aportació del seu testimoni, una reflexió de gran valor per a la formació humana i professional dels nostres futurs infermers i infermeres.

CAES