Presentació del llibre "Sobre médicos, enfermeras y enfermedades en el cine"

20 des. 2017 - 12:00

La presentació tindrá lloc a l'Aula B20 del Campus Docent Sant Joan de Déu. Edifici Esade-3 (direcció: Carrer Miret i Sans, 10-16 · 08034 Barcelona) i comptarà amb la participació dels Drs. Núria Roca, Salvador Rofes, Pedro L. Cano Alonso i Amèlia Guilera

Ediciones San Juan de Dios – Campus Docent presenta “Sobre médicos, enfermeras y enfermedades en el cine”, de Salvador Rofes Capo i Pedro L. Cano Alonso. El llibre, que pertany a la col·lecció digital Professionalitat, recull en forma d’assaig un bon número de pel·lícules que tracten arguments mèdics i aporten dades sobre la historia de la medicina i els seus professionals.

El llibre “Sobre médicos, enfermeras y enfermedades en el cine” ha estat elaborat a quatre mans pel Dr. Salvador Rofes Campo, metge cirurgia traumatòleg que havia estat generent de l’Hospital MaternoInfantil Sant Joan de Déu i director de centres de Curia Provincial de l’Ordre Hospitalari Sant Joan de Déu Provincia d’Aragó – Sant Rafael, i el Dr. Pedro L. Cano Alonso, catedràtic de Filologia Llatina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Tot i tenir per objectiu entretenir el lector, l’obre ofereix una recopilació rigorosa i cuidada – i en alguns cas nostàlgica – de pel·lícules i series de televisió que parles sobre la vocació mèdica i la infermeria; d’epidèmies, com la sida, la lepra, la tuberculosis, la sífilis o la ràbia; sobre la direcció d’hospitals; de transplantaments o sobre el final de la vida.

Cal destacar que el llibre pren a les persones com objectiu: als metges i al personal sanitari en primera instància; als malalts, quant es tracta de malalties; als investigadors, que lluitaren contra elles; als que demostren la seva fermesa al final de la vida, i a les famílies que comparteixen la tragèdia.

La publicació estarà disponible, de forma gratuïta a la web de l’editorial.

Esdeveniment