Curs bàsic de Moulage i creació de "Task Trainers"

Presentació

Segons els estàndards de bona pràctica publicats per la International Nursing Association Clinical Simulation Learning INACSL (2016), un dels ingredients imprescindibles per al disseny d'una activitat de simulació és la fidelitat.

Per a crear la percepció requerida de realisme que permet als participants tenir una experiència immersiva i involucrar-se en la simulació, és necessari parlar de fidelitat física, conceptual i emocional. La fidelitat física s'aconsegueix a través del moulage i la creació de task trainers.

Per aquest motiu, aquest taller està orientat a donar a conèixer habilitats en la creació de moulage i materials per a guanyar fidelitat en les simulacions. No és necessària una gran inversió de diners ni les últimes tecnologies per a aconseguir fidelitat en un escenari de simulació.

Aquest curs pràctic està enfocat a qualsevol professional que vagi a dur a terme una activitat de simulació: tècnics, instructors o actors, que vulguin aprendre tècniques sobre moulage i creació de task trainers per a oferir en els seus cursos.

Objectius

Adquirir coneixements bàsics sobre les tècniques de moulage i conèixer alguns materials.

Objectius específics:

• Aprendre a realitzar task trainers amb diferents textures de silicona imitant la pell humana, per a la realització d'habilitats clíniques com la cura de ferides, posada de grampolles, sutures i diferents tipus de punció simulant diferents tipus d'accés venós.
  • Adquirir destresa en maquillar al pacient híbrid amb ferides o cremades en el seu propi cos.
  • Fabricar objectes per a col·locar en el pacient híbrid, com ara fractures obertes sobre el cos de l'actor.
  • Conèixer els diferents productes disponibles al mercat amb els quals es poden realitzar les habilitats de moulage.

A qui va dirigit

Professionals dedicats a la simulació clínica: tècnics en simulació, instructors, actors o qualsevol persona interessada en maquillatge i efectes especials.

Idioma d'impartició

Castellà

1. Prebriefing

2. Creació de task trainer

• Pads de silicona (diferents textures)
  • Creació d'objectes per a adherència
  • Creació de ferides simulades

3. Efectes especials

• Ferides amb carn artificial i sculpgel
  • Cremades: química i alta tensió.
  • Creació de ferides simulades amb l'latex

4. Treball amb task trainer

• Crear sutures i grampolles en els pads i muntar un circuit de sang amb els tubs.
  • Adherir objectes a la pell.
  • Maquillatge de ferides fabricades.

5. Efectes especials

• Simulació d'objectes clavats.
  • Creació de fractures obertes.
  • Col·locació i maquillatge de ferides fabricades.

Metodologia docent

El curs és totalment pràctic i es treballaran els continguts en format de taller.

Edicions

Tercera edició:

29/06/2024

Quarta edició:

Per anunciar

Horaris 2ª Edició

Horari Tipoligía de la sessió Contingut
09.00 - 09.30 h Prebriefing

Benvinguda i presentacions

Crear un entorn segur

09.30 - 10.15 h Creació de Task Trainers

Pads de silicona amb diferents textures

Creació de peça amb alginat

10.15 - 11.15 h

Creació d'objectes amb poliuretà per a pegat en pacient simulat

11.15 - 11.30 h DESCANS
11.30 - 13.30 h Efectes especials

Ferides amb carn artificial i sculpgel

Cremades

Iniciació a la creació de pròtesis de silicona

13.30 - 14.30 h MENJAR
14.30 - 16.00 h Treball amb Task Trainers

Enganxat d'objectes en la pell

Maquillatge de ferides fabricades

16.00 - 17.30 h Efectes especials

Simulació d'objectes clavats

Creació de fractures obertes

17.30 - 18.00 h TANCAMENT ¿Què t'emportes de la sessió?

Criteris d'Avaluació

Haver assistit a un 80% de les classes, on es donarà feedback en situació a les pràctiques realitzades mitjançant el taller pràctic.

Acreditació

El Campus Docent Sant Joan de Déu expedirà el títol formatiu corresponent.

Javier Mora

Tècnic en simulació clínica del Centre SAVI del Campus Docent Sant Joan de Déu. Fellowship en simulació clínica per la Universitat de Barcelona. Expert en Efectes Especials en maquillatge. Expert en Moulage en Trauma.

Isaac Molinero

Dates:

• 3ª Edició: El període de matrícula comença el 15 de maig i acaba el 30 de maig de 2024.

Documentació necessària per a la matrícula:

• Sol·licitud de matrícula implementada.
  • Fotocopia DNI.

Resolució d'estudiants admesos: es notificarà l'admissió en el curs com a més tard una setmana abans del seu inici.1a El procés de selecció dels candidats serà per ordre de data de pagament de matrícula.

campus.masterpost@sjd.edu.es

AdjuntMida