Curs oficial en suport vital bàsic + dea per a professionals sanitaris

Presentació

Les malalties cardiovasculars són un problema important de salut en la població. La majoria de morts evitables es deuen a malalties coronàries i es produeixen amb molta freqüència en entorns extrahospitalaris. Per aquest motiu, es promou la formació de la població, no només de la directament relacionada amb l’àmbit sanitari, perquè poden dur a terme un paper determinant com a primers assistents. L'aturada cardíaca és una condició en el qual el cor deixa de bategar de manera sobtada i inesperada. L'inici ràpid del suport vital bàsic (SVB) pot duplicar i fins i tot quadruplicar la supervivència de la víctima.

Els alumnes que superin el curs rebran el certificat oficial de formació en SVB-DEA, expedit pel Consell Català de Ressuscitació (CCR)

• Avaluar una víctima inconscient i reconèixer l'aturada cardíaca.
  • Realitzar compressions toràciques i respiracions de suport.
  • Utilitzar el desfibril·lador extern automatitzat de forma segura.
  • Col·locar en posició lateral de seguretat una víctima inconscient que respira.
  • Actuar davant d'una víctima ennuegada.

A qui va dirigit

Professionals sanitaris de qualsevol categoria professional i qualsevol àmbit assistencial

Idioma d'impartició

Castellà / català

1. Introducció
  2. Reconeixement de l'aturada cardíaca / la cadena de supervivència
  3. Suport Vital Bàsic
  4. Reanimació cardio-pulmonar (RCP) en detall
  5. L’ús del DEA
  6. Resup SVB pas a pas
  7. Posició lateral de seguretat
  8. Ennuegament
  9. SVB en lactants i nens
  10. Situacions especials

Metodologia docent

El curs s’estructura en una primera part teòrica, posteriorment es treballarà l’algoritme d’actuació amb la metodologia docent de les quatre etapes. Finalment es realitzaran simulacions en Zona 1 on es treballarà l'actuació amb una reflexió posterior.

Edicions

Primera edició:

20/06/2023 en horari de matí de 9 a 13h

Segona edició:

Properament

Criteris d'Avaluació

Haver assistit a la sessió, correcta realització de les compressions toràciques i superar l'examen final.

Acreditació

Certificat oficial del Consell Català de Ressuscitació (CCR) en suport vital bàsic i disfibril·lador extern automatitzat, reconegut també per l’European Resuscitation Council (ERC)

Jaime Carballedo Pulido, RN, MsN, PhDcandidate.

Professor Titular del Campus Docent Sant Joan de Déu.

Dates: del 24/04/2023 al 12/06/2023

Documentació necessària per a la matrícula:

• Sol·licitud de matrícula implementada.
  • Fotocopia DNI.
  • Fotocòpia del títol de professional sanitari.

Resolució d'estudiants admesos: es notificarà l'admissió en el curs com a més tard una setmana abans del seu inici.1a El procés de selecció dels candidats serà per ordre de data de pagament de matrícula.

campus.masterpost@sjd.edu.es

AdjuntMida