Grau Infermeria

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

Infermeria amb valors, formació amb futur.

 

El Grau en Infermeria del Campus Docent Sant Joan de Déu, adscrit a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), t’ofereix una formació integral i especialitzada per exercir com a infermer/a en l’àmbit assistencial, docent, de gestió i recerca. Aquesta titulació oficial et capacita per atendre les necessitats de salut de les persones en diferents contextos assistencials, promovent el benestar, la cura i l'autonomia del pacient.

Durada: 4 cursos (240 crèdits ECTS)
Modalitat: Presencial
Descarrega el Díptic

 

RESULTATS D'APRENENTATGE

  • Definir els fonaments històrics i els principis teòrics i metodològics de la disciplina, i reconèixer la importància de la metodologia científica, del llenguatge i de les intervencions infermeres.
  • Descriure l'estructura i el funcionament del cos humà, les bases fisiològiques i bioquímiques i els processos fisiopatològics en les diferents etapes del cicle vital.
  • Definir els conceptes fonamentals de salut i benestar de les persones, de les famílies i de la comunitat.
  • Identificar la legislació que regula la professió infermera, així com el codi ètic de la infermeria, i comprendre les implicacions que tenen en la salut en un context mundial en transformació.
  • Explicar el funcionament dels sistemes de salut, les funcions que exerceixen i el finançament que reben, tenint en compte la sostenibilitat i l'ús adequat de recursos.
  • Definir el propòsit de la salut pública i els factors que hi estan relacionats que augmenten el risc de problemes de salut.
  • Classificar els sistemes d'informació sanitària.
  • Identificar les respostes psicològiques i socials de les persones davant de diferents situacions o problemes de salut i patiment.
  • Determinar estratègies per dur a terme l'atenció de confort adreçada a les persones i a les seves famílies en el procés de final de vida.
  • Identificar les tècniques, els fàrmacs, els productes sanitaris i els consells que la infermera o infermer pot prescriure o indicar segons la legislació vigent.
  • Identificar els objectius de desenvolupament sostenible en la pràctica de l'atenció infermera.
  • Dissenyar sistemes d'organització de l'atenció dirigits a les persones, a les famílies o a la comunitat.
  • Dissenyar cures infermeres, intercanviant informació, resolent dificultats i assumint responsabilitats, per contribuir a la integració dels processos i a la continuïtat assistencial.
  • Planificar les cures infermeres adreçades a les persones, a les famílies o a la comunitat i orientades als resultats en salut.
  • Elaborar judicis clínics basats en guies de pràctica clínica i assistencial en els quals s'apliqui el raonament diagnòstic i terapèutic a la prestació de cures.
  • Analitzar el comportament interactiu de les persones en funció del gènere i d'altres determinants socials, tenint en compte les implicacions que té en els processos de salut i malaltia en un context social i multicultural.
  • Identificar problemes físics, psicològics i socials derivats del maltractament al llarg del cicle vital, especialment en la infància i en la vellesa, i actuar a favor de la prevenció i la detecció precoç per a l'assistència, així com en la rehabilitació.
  • Identificar problemes físics, psicològics i socials derivats de la violència de gènere, i actuar a favor de la prevenció i la detecció precoç per a l'assistència i la rehabilitació de les dones víctimes de violències masclistes.
  • Seleccionar els usos, la indicació i els mecanismes d'acció dels fàrmacs i dels productes sanitaris que pot prescriure o indicar la infermera o infermer, d'acord amb la legislació vigent.
  • Utilitzar les tecnologies i els sistemes d'informació disponibles en el sistema sanitari i social amb l'objectiu d'obtenir dades i informació rellevants per implementar cures infermeres de qualitat.
  • Analitzar dades estadístiques de caràcter demogràfic, epidemiològic i clínic, i identificar factors relacionats amb els problemes de salut i d'atenció més prevalents.
  • Avaluar l'impacte dels sistemes d'atenció adreçada a les persones, a les famílies o a la comunitat, tenint en compte aspectes cientificotècnics i de qualitat, i establir-hi les millores oportunes.
  • Avaluar els costos i l'eficiència de l'atenció aplicada als processos assistencials tenint en compte les decisions de les persones que reben l'atenció, l'eficàcia clínica i els principis de qualitat i seguretat, i integrar els principis de responsabilitat en l'assignació dels recursos.
  • Utilitzar el pensament crític i reflexiu per a la resolució de problemes, la presa de decisions i l'aprenentatge continu.
  • Aplicar cures infermeres integrals i contínues en entorns sanitaris i socials, que garanteixin la salut i el benestar de les persones, de les famílies o de la comunitat, basades en l'evidència científica disponible, les guies de pràctica clínica i la legislació vigent, per garantir el benestar, la qualitat i la seguretat.
  • Aplicar mesures de confort, maneig de símptomes i tecnologia adreçats a les persones i a les famílies en el procés de malaltia avançada i de final de vida, en entorns domiciliaris, sanitaris i socials.
  • Actuar segons les guies de pràctica clínica en situacions de risc vital.
  • Establir una relació sense prejudicis amb les persones tenint en compte els aspectes físic, psicològic, sociocultural i espiritual de manera que s'asseguri el respecte a les opinions, les creences i els valors, i es garanteixi el dret a la intimitat a través de la confidencialitat i del secret professional.
  • Establir una comunicació respectuosa, assertiva i efectiva amb les persones, les famílies i els equips de professionals sanitaris.
  • Promoure el dret d'informació, participació i foment de l'autonomia en la presa de decisions de les persones ateses, d'acord amb la manera amb què viuen el seu procés de salut-malaltia.
  • Utilitzar estratègies de promoció i d'educació per a la salut en entorns sanitaris i socials que fomentin l'autocura i les conductes preventives i terapèutiques per afavorir la salut i el benestar dels membres de la comunitat i minimitzar patiments, riscos i incapacitats.
  • Treballar en entorns sanitaris i socials en col·laboració amb altres professionals conformant equips multidisciplinaris i interdisciplinaris per millorar la salut i les cures de les persones, dels grups o de les comunitats en contextos nacionals i internacionals.
  • Desenvolupar el lideratge i emprenedoria de les infermeres en les cures i en els equips dins del sistema sanitari, social i polític.
  • Avaluar l'aprenentatge propi, identificar-hi llacunes i planificar l'adquisició de coneixements i habilitats nous basats en l'evidència científica disponible.
 
  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions i mostrar compromís pel rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per transferir el coneixement a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris, complexos i en xarxa, ja siguin presencials o virtuals.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís pels valors democràtics i de desenvolupament sostenible.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral.
  • Adquirir estratègies per promoure i intervenir en la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones.

SORTIDES PROFESSIONALS

Un cop finalitzat el grau, podràs exercir com a infermer/a en hospitals, atenció primària, centres sociosanitaris, recerca, docència i gestió sanitària. A més, el títol et permet accedir a màsters universitaris.