15 anys de formació en acupuntura per a Infermeria i Fisioteràpia

• Publicado el 21 de juliol de 2017

El Màster en Valoració Energètica i Acupuntura, acreditat per la Universitat de Barcelona, començarà la seva 15a edició a la nova seu del Campus Docent Sant Joan de Déu

La formació en acupuntura, que compleix 15 anys al Campus Docent, està dirigida per la Dra. Cristina Domingo i actualment compta amb una ampli equip de professors especialitzats en infermeria, medicina i fisioteràpia.

Tan els actuals estudiants com els de nou ingrés tindran la possibilitat d’assistir, el febrer del 2018, a dues conferencies magistrals impartides per la Dra. Radha Thambirajh, mestra en acupuntura d’important prestigi internacional, durant les quals es podrà aprofundir en el coneixement de l’acupuntura. Durant l’acte s’entregaran els diplomes dels alumnes de la promoció 2014-2017.

Durant la formació en acupuntura, impartida pel Campus Docent, els estudiants realitzen 5 mesos de pràctiques clíniques en el dispensari mèdic on poden tenir una atenció directa amb el pacient; sempre acompanyats del professor de pràctiques. Els estudiants participen en tot el procés de tractament des de la primera visita, la anamnesis, l’exploració, la decisió del diagnòstic i fins al tractament. Durant les pràctiques s’aprendran a aplicar diferents tècniques: acupuntura, moxa, ventoses, etc. i s’observarà l’evolució i els canvis que es desenvolupament durant el tractament.

D’altra banda, la formació es completa amb l’elaboració d’un treball d’investigació, en el qual s’ha de realitzar o bé una investigació clínica, un estudi d’un cas o una revisió bibliogràfica sobre els tractaments d’Acupuntura aplicada a diferents patologies.

El Campus Docent també imparteix mòduls de formació continuada per a acupuntors on es supervisen casos clínics reals en grups, juntament amb els professors.

Finalment tots els estudiants tenen la possibilitat de realitzar un viatja a Xina per a realitzar pràctiques a l’Hospital de Beijing, on podran conèixer com es practica l’acupuntura als hospitals xinesos i observar l’efectivitat i la diversitat dels tractaments.

Més informació:

• El dissabte 30 de setembre de 2017 a les 12h es realitzarà una sessió informativa per als estudiants interessats en cursar el Màster d’Acupuntura – Campus Docent Sant Joan de Déu - Edifici Esade-3, carrer Miret i Sans 10-16 de Barcelona (08034).
  • Pots llegir el testimoni de la Dra. Cristina Domingo (Directora del Màster de Valoració Energètica i Acupuntura) – Terapias Complementarias. Información y Noticias. Mayo/Junio 2017. Año XLVI. Pàgina: 40.
Màster