Acte de clausura del Postgrau en Seguretat i Qualitat Assistencial i Legal

• Publicado el 24 de desembre de 2018

El passat 12 de desembre va tenir lloc al Campus Docent la clausura de la tercera edició del postgrau, impartit durant el curs 2017-2018.

La sessió de clausura va inaugurar-se amb la conferència “Com augmentar el valor dels serveis sanitaris? Proposta d’un decàleg per superar el bloqueig actual” impartida pel Dr. Jordi Valera Pedragosa, editor del blog Avenços en Gestió Clínica i col·laborador docent d’ESADE.

Durant la presentació el conferenciant va desenvolupar com es podrien potenciar les pràctiques clíniques de valor, a través d’afavorir els microsistemes clínics, prenent decisions compartides, tenint en compte els temps dels metges o potenciar la innovació, entre altres. També va destacar la importància de potenciar els models organitzatius de valor implicant als pacients, fomentant l’Atenció Primària, oferint alternatives a l’hospitalització, o bé, millorant la implicació dels clínics. Finalment el Dr. Valera va tancar la conferència centrant-se en com enfocar sistemes d’informació als resultats estratègics de les institucions, ja sigui elaborant resultats específics per a cada procés clínic tenint en compte els professionals clínics i els pacients per a definir quins outcomes són més valuosos.

Arrel de la presentació del Dr. Jordi Valera va establir-se un debat entre els assistents, on es va poder compartir preguntes i intercanviar experiències.

Posterior a la conferència, els 14 estudiants del postgrau varen presentar els seus Treballs de Fi de Postgrau en Seguretat i Qualitat Assistencial i Legal, que van defensar davant del tribunal avaluador. Tots els treballs presentats són projectes de millora de la qualitat assistencial o de millora de la seguretat dels pacients utilitzant el Model de Millora i la Metodologia PDSA (Plan: planifica, Do: fes, Study: prova, testeja, Act: actua, implementa), amb la intenció d’aplicar-se als centres laborals de cadascun dels estudiants.

Postgrau