Beca d’Investigació de la Fundació Víctor Grífols al projecte: “Dar a luz en tiempos de pandemia COVID-19: implicaciones éticas de la atención sanitaria a la maternidad”.

• Publicado el 19 de octubre de 2020

El projecte ha estat guanyador d’una de les 8 beques que la Fundació Víctor Grífols i Lucas- Beques de bioètica ha concedit entre les 48 propostes presentades, dotades cadascuna d’elles amb 5.000 euros.

L’equip de recerca està format per la Dra. Ainoa Biurrun-Garrido (professora del Campus Docent Sant Joan de Déu), les doctorandes Carme Perelló-Íniguez (Doctorat Ciutadania i Drets Humans. UB) i Pia Rodríguez Garrido (Doctorat Infermeria i Salut UB) i liderat per la Dra. Josefina Goberna-Tricas (Professora de l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Barcelona).

En el context que s’està vivint amb la pandèmia del COVID-19 i les nombroses qüestions ètiques que està suscitant la gestió d’aquesta crisi sanitària, la Fundació Víctor Grifols i Lucas- Beques de bioètica ha volgut promoure la investigació específica en aquesta temàtica, atorgant dues de les vuit beques a projectes relacionats amb aquestes qüestions.

L’objectiu del projecte “Dar a luz en tiempos de pandemia COVID-19: implicaciones éticas de la atención sanitaria a la maternidad” és aprofundir  en el coneixement de les diverses formes de vulnerabilitat a les que estan exposades les dones que han estat mares en aquest moments de pandèmia, per tal de detectar necessitats formatives o canvis necessaris que permetin una atenció respectuosa amb la dignitat i principi d’autonomia de les dones, en aquests moments en que el sistema sanitari es troba sota l’estrès per la Pandèmia per COVID-19.

Gràcies a la Beca Grífols, l’equip podrà continuar treballant  en la recerca de les implicacions ètiques derivades de  la pandèmia en la cura de les dones gestants.