El Campus Docent participa a la 3ª edició de l’Escola d’Estiu eHealth Eurocampus

• Publicado el 24 de juliol de 2019

El Campus Docent, de la mà de la Fundació per a la Recerca Sant Joan de Déu, ha participat per tercer any consecutiu en el Projecte Europeu Erasmus+ titulat eHealth Eurocampus Summer School, un projecte cofinançat per la Unió Europea.

L’Escola d’Estiu ha tingut lloc a Barcelona, del 2 al 13 de juliol de 2019, i ha estat organitzada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). En aquesta tercera edició, sota la temàtica de l’ús de la robòtica i la imatge mèdica per a millorar la vida de persones amb discapacitat física i cognitiva, el projecte ha acollit un total de 63 estudiants i una desena de docents, procedents de 8 institucions europees i disciplines diferents.

Els sis estudiants del Campus que han participat en aquesta edició han estat Ana Leticia Rodrigues, la Clàudia Navarro, la Marta Font, l’Ingmar Schuurman i el David Fernández del Grau en Infermeria i la Katuy Eugenia Cruz del Màster d'Atenció Emocional a l'Infant Hospitalitzat segons el model Child Life.

Durant el transcurs de l’Escola l’Estiu, tots els estudiants han rebut formació sobre robòtica i imatge mèdica que els diferents socis del projecte han preparat durant l’any. Paral·lelament, es van conformar nou equips interdisciplinaris i internacionals per treballar en la resolució d’un dels 9 reptes que es van plantejar durant la primera sessió. Aquests reptes van ser elaborats i formulats per pacients amb diversitat funcional i familiars o professionals sanitaris que els atenen i cuiden diàriament. Els reptes plantejaven una situació real de la vida d’aquestes persones i en la qual els sistemes i materials actuals existents compten amb limitacions que en dificulten el seu ús. Els estudiants van haver d’escollir un dels reptes i treballar-hi durant les dues setmanes de l’Escola d’Estiu per oferir propostes innovadores per a resoldre’ls, i presentar-los l’últim dia davant la resta dels equips, els docents i les pròpies persones voluntàries que van proposar els reptes.

Esther Insa i Ariadna Graells han estat dues de les professores del Campus que han participat en el projecte tant com a docents com exercint tasques d’organització d’activitats. En paraules d’elles “un dels punts forts de l’Escola d’Estiu d’aquest any ha estat l’ús de la metodologia dels reptes i que els reptes fossin reals. Els estudiants han treballat per a persones concretes amb una necessitat real i l’últim dia van poder conèixer-los i presentar-los les solucions”.

El Campus agraeix un cop més la oportunitat de poder participar en aquesta iniciativa que enriqueix a estudiants i professors.

Innovació