El Campus Docent rep una visita de professionals txecs

• Publicado el 17 de maig de 2019

El Campus Docent Sant Joan de Déu acull un equip de professors de la Faculty of Health Studies de la University of Pardubice, República Txeca.

Els professors Dr. Vit Blanar, Dr. Jana Wichsová, Mgr. Lucie Chrudimská i Mgr. Katerina Horácková, de la Faculty of Health Studies de la University of Pardubice, van fer una visita amb finançament europeu Erasmus+ del 29 d’abril al 3 de maig al Campus Docent Sant Joan de Déu. L’objectiu de la visita va ser doble: per una banda, donat que la seva facultat ha engegat el projecte de construcció d’un centre de simulació, van voler conèixer el funcionament del Centre de Simulació Sant Agustí i com el Campus ha implementat la simulació en el pla d’estudis del Grau en Infermeria. Per l’altra, aprofitant que la professora Lucie Chrudimská és la responsable de mobilitat internacional, van voler estudiar possibilitats de col·laboració entre universitats.

Per donar resposta al primer objectiu, van assistir a una sessió de simulació, prèvia acceptació del grup d’estudiants que hi participaven, i, posteriorment, es va organitzar una trobada amb la responsable de simulació del Campus, la Dra. Esther Insa, per a intercanviar experiències i línies de futur en simulació. Per donar resposta al segon objectiu, es va programar la participació dels convidats en un seminari de recerca per que compartissin amb la resta de professors del Campus les activitats, interessos i línies de recerca recents o actuals. Com a activitat de tancament, van participar en una reunió amb la Dra. Maria José Morera, en absència de la Dra. Anna Ramió, com a responsable de mobilitat internacional d’estudiants per explorar possibilitats de col·laboració.

Un cop finalitzada la visita, el Campus agraeix l’interès i l’esforç realitzat per l’equip de professors visitants i valora el resultat de la seva estada de forma molt positiva. Però l’èxit és resultat d’un treball conjunt. Ha estat l’esforç conjunt de la comissió d'innovació i la unitat de recerca i la participació d’estudiants i professors del Campus el que ha permès que aquesta estada sigui l’inici d’una relació que esperem es mantingui en el temps. Entre les oportunitats sorgides s’ha començat a treballar en l’establiment d’un conveni de col·laboració Erasmus+ per a la mobilitat d’estudiants i professors. Ha sorgit també, l’interès d’alguns professors per a la realització de recerques conjuntes i s’estudia la possibilitat que membres de l’equip de simulació es desplacin a la seva facultat per participar en activitats de simulació.

Innovació