El Campus Docent Sant Joan de Déu obre el Primer Congreso de Enfermería celebrat a Bogotà, Colòmbia

• Publicado el 11 de novembre de 2019

El passat 11 d’octubre, la professora Esther Insa va realitzar la conferència inaugural del Primer Congreso de Enfermería organitzat per la EAESR titulada: “Humanización y nuevas tecnologías en la educación del S.XXI”.

En el marc del programa d’Agermanament que el Campus Docent té amb l’Escuela de Auxiliares de Enfermería San Rafael (EAESR) de Bogotá i La Ceja, Colòmbia, tres membres del Campus es van desplaçar a Colòmbia del 9 al 19 d’octubre per dur a terme diferents activitats amb les escoles de l’orde. Entre aquestes activitats es troba la participació de la professora Esther Insa en el Primer Congreso de Enfermería, XXI Jornada de Actualización EAESR.

Essent l’objectiu de la conferència transmetre la importància de la humanització de la tecnologia en la cura infermera, la Dra. Insa primer va posar de relleu el context actual en el que estem immerses les infermeres tot focalitzant l’atenció en tres grans canvis que han impactat en la manera com els docents entenen l’ensenyament, l’aprenentatge i l’activitat docent: el desenvolupament tecnològic, la transformació radical del món que coneixem gràcies a la tecnologia i el canvi de perfil de l’estudiant.

Posteriorment va presentar algunes de les solucions que han trobat les escoles i universitats per fer front a aquests canvis, fent èmfasi en la introducció de noves metodologies i eines docents. Entre els exemples presentats es van trobar la simulació clínica, la realitat virtual, la gamificació i el treball per reptes. Cadascun d’ells va ser exposat amb exemples de projectes portats a terme al Campus Docent tot ressaltant, en cada un d’ells, el valor afegit de la participació infermera en projectes tecnològics.

Presentant la tecnologia com una eina al servei dels professionals, les conclusions van deixar palès que allò humà està per davant de la tecnologia i que, cada cop més, es fa imprescindible per als docents i professionals de la salut portar a terme, per una banda, activitats humanitzadores, i per altra, un treball interdisciplinari per fer front als reptes que se’ls plantegen.

Si bé al llarg de la conferència la ponent va poder plantejar i donar resposta a algunes de les preguntes que tot docent s’hauria de plantejar, en el moment de tancament va formular noves preguntes per a motivar la reflexió dels assistents.

El Campus Docent agraeix a la EAESR la invitació al Congrés i la oportunitat de compartir coneixements, experiències i poder créixer conjuntament.

Innovació
Solidaritat