El Campus Docent Sant Joan de Déu s'associa al projecte ARsim2care

• Publicado el 01 de octubre de 2018

Aquest mes de setembre la directora del Campus Docent, la Dra. Amèlia Guilera, ha signat el conveni de col·laboració amb la Universitat de Navarra per a associar-se al projecte ARsim2care.

El Campus Docent s'incorpora com a membre associat al projecte ARsim2care "Aplicació de la realitat augmentada en simulació clínica" (Aplication of augmented reality in clinical simulation), liderat per la Universitat de Navarra i cofinançat pel programa Erasmus+ de la Comissió Europea.

El projecte ARsim2care té com a principal objectiu desenvolupar un software de realitat augmentada que combinat amb els models anatòmics tradicionals, que facilitin als estudiants d'infermeria, medicina, etc. l'adquisició de competències tècniques en la realització dels procediments clínics invasius, a través de la visualització de les estructures anatòmiques internes.

Actualment aquest tipus d'aprenentatge s'adquireix a través de la "imaginació" de les estructures, però gràcies a aquests dispositius els estudiants podran visualitzar-les i això permetrà millorar la comprensió de les tècniques invasives i el seu procediment.

Gràcies al conveni signat pel Campus Docent i la Universitat de Navarra, les instal·lacions del centre de Simulació Sant Agustí acolliran el maig del 2019 les activitats d'avaluació del prototip "ARsim2care". El prototip serà avaluat tant pels docents com els estudiants del Campus Docent.