El Club de la Solidaritat ha estat finalista de la IX Edició del Premi a la Millor Iniciativa d’Hospitalitat 2018

• Publicado el 27 de març de 2018

El “Club de la Solidaritat” ha optat a guanyar el Premi a la Millor Iniciativa d’Hospitalitat 2018 de l’Orde Hospitalari Sant Joan de Déu Província d’Aragó San Rafael.

Finalment el Premi a la Millor Iniciativa d'Hospitalitat de l'OHSJD se l'ha endut “HosVitalidad del Hospital de Sant Joan de Déu de Pamplona.

El Club de la Solidaritat va néixer amb l’objectiu que cada estudiant i/o professional del Campus Docent pugui trobar el seu lloc i la forma d’implicar-se i incorporar a la seva quotidianitat una actitud i una tasca solidària, adequant-se a la dedicació, el compromís i la inquietut de cada usuari.

Club de la Solidaritat - Campus Docent SJD from ohsjd Provincia Aragón on Vimeo.

Al Campus Docent ens plantegem que la formació dels nostres estudiants inclogui la reflexió i el debat sobre la necessitat de ser solidari, especialment en aquelles situacions de vulnerabilitat que es generen a partir de les desigualtats socials. Ja sigui a través de l’estudi, la reflexió i el debat, així com a partir de l’experiència viscuda per l’estudiant. Per aquest motiu des del Campus facilitem que els nostres estudiants puguin participar de forma directa en diferents accions solidàries, com ara campanyes de sensibilització, ajuda humanitària, voluntariat als centres locals i provincial, així com voluntariat internacional amb la coordinació de Juan Ciudad ONG.

L’itinerari formatiu en solidaritat s’inicia des del moment de l’acollida al Campus i es desenvolupa al llarg de tots els anys d’estudi. En el cas dels alumnes de Cicles Formatius es treballa en el “Pla Transversal de valors” i els estudiants de Grau en Infermeria tenen la possibilitat de cursar l’assignatura optativa “Cooperació, solidaritat i voluntariat: eines de transformació social”. També es dona la possibilitat de participar en el Programa de Formació de Voluntaris de l’Obra Social Sant Joan de Déu.

Solidaritat