Comença un nou curs acadèmic a l’Escola d’Infermeria de Mabessenh (Sierra Leone)

• Publicado el 30 de octubre de 2017

L’11 d’octubre s’incorporaren 110 nous estudiants a l’Escola d’Infermeria de Mabessenh, dins dels programes de State Registered Nurse (SRN) i State Enrolled Community Health Nurses (SECHN); amb l’assessorament del Campus Docent Sant Joan de Déu

L’inici d’un nou curs acadèmic, molts cops, és sinònim de presentacions de novetats en matèria curricular, d’instal·lacions, etc. Aquest any l’equip de professors de l’Escola d’Infermeria s’ha plantejat noves estratègies docents per millorar l’adquisició de nous coneixements a través de visites a les comunitats locals, tallers de formació extraescolar, adequació de la sala d’habilitats clíniques, etc. I d’aquesta manera continuar amb la supervisió dels estudis per aconseguir la seva acreditació com a centre on s’imparteix la titulació “Diploma en Infermeria”.

D’altra banda, s’ha renovat la sala d’informàtica amb l’adquisició de nous ordinadors, que permetran un ús més extensiu i facilitaran l’aprenentatge dels estudiants. I també s’han habilitat dues aules noves, augmentant la capacitat fins a 60 estudiants.

Aquest curs també incorpora nou personal; la Sra. Marta Ribul, cooperant d’Àfrica Viva ONG, com a professora de nutrició, i el Sr. Patrick com a encarregat de manteniment i serveis generals.

Visita dels estudiants de segon curs de State Registered Nurse (SRN) a Makomp Village

La comunitat de Makomp ha rebut aquest mes d’octubre la visita dels estudiants de segon curs d’SRN, dins del programa de Pràctiques en Infermeria III. Els estudiants han realitzat un Programa d’Atenció al Malalt, a partir d’una valoració inicial de les necessitats mèdiques i de salut de la comunitat. Durant la segona part de la visita, han fet una reflexió i discussió dels casos tractats des d’una visió holística i integral de la professió, permetent posar en context totes les accions dutes a terme.

La St. John of God Catholic School of Nursing (Mabesseneh) està agermanada des de l’any 2007 amb el Campus Docent Sant Joan de Déu, que contribueix aportant coneixements i recursos per a millorar la formació dels professionals, l’assistència, les infraestructures i els recursos necessaris per al funcionament de l’Escola.

L'Escola en Imatges

Solidaritat