Comunicat institucional. Mesures en matèria de salut pública per la contenció de la Covid-19

• Publicado el 31 de octubre de 2020

Informació en referència a la situació de mesures en matèria de salut pública per la contenció del brot de Covid-19 i l’impacte en l’Educació.

Resolució SLT/2700/2020, de 29 d'octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

1. En referència a l’àmbit universitari (Grau en Infermeria, màsters i postgraus):

• Resolució del Rector de la Universitat de Barcelona sobre les mesures excepcionals per a contenir el brot epidèmic.
  • Es tracta de seguir reservant les sessions presencials només per aquelles activitats que requereixen l'ús d'equips o d'entorns d'aprenentatge especialitzats, i impartir en línia la resta de la docència, tal com hem anat fent fins ara.
  • El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) ha acordat consensuar un criteri comú davant la petició de Salut Pública de mantenir la reducció de l’activitat presencial, tot respectant l’autonomia universitària. La mesura consensuada s’adopta per a un termini de 30 dies per afavorir la governança universitària, així com l’estabilitat de l’activitat docent. L’acord és el següent: “En el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya, el Govern i les 12 universitats catalanes han acordat que durant el mes de novembre tota la docència serà virtual i només es mantindran com a excepció les pràctiques i les avaluacions, extremant les mesures de protecció.”
  • Es recomana els estudiants que hagin d’anar a les instal·lacions de la Universitat portin el certificat autoresponsable de desplaçament per la crisi sanitària per la COVID-19 elaborat pel Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya.

2. En referència a l’àmbit del Departament d’Educació (Cicles Formatius):

• Real Decreto-ley 31/20202, de 29 de setembre, pel qual d’adopten mesures urgents en l’àmbit de l’educació no universitària.
  • Resolució per la qual s'adopten mesures urgents en l'àmbit dels ensenyaments de formació professional inicial i dels ensenyaments de règim especial per al curs acadèmic 2020-2021.
  • Comunicat del Departament d’Educació (29 d’octubre de 2020) sobre les noves mesures sanitàries.

És per això que seguint totes les recomanacions sobre les noves mesures preses pel govern de la Generalitat en relació a la pandèmia generada per la Covid-19, informar-vos que a partir de dilluns 2 de novembre, la docència s’impartirà en modalitat híbrida alterna (format presencial/virtual al 50%). Les pràctiques al Centre de Simulació Sant Agustí, com als hospitals, continuaran realitzant-se de la manera que estan planificades, en format presencial.

Volem transmetre un missatge d'agraïment a tothom, donat que entre totes i tots estem aportant el millor de nosaltres, i a la vegada estem contribuint en la formació i educació de persones compromeses amb les necessitats actuals de la nostra societat.

Apel·lem també a la responsabilitat de totes i tots nosaltres. Ara més que mai, hem de respectar les indicacions sanitàries. Us seguirem informant de com es va desenvolupant tot.

Atentament,

La Junta de Direcció, 31 d’octubre de 2020