Convocat el VIè Programa de Formació de Joves Investigadors-2009

• Publicado el 15 de desembre de 2008

estudiante.gif
L'objectiu del programa és promocionar joves talents en la gestió del coneixement sobre cures de salut.

La Fundació Index acaba de fer pública una nova convocatòria del Programa de Formació de Joves Investigadors, que en la seva sisena edició conta amb deu places, dues d'elles ofertes a infermeres de Colòmbia a través del programa Index Solidaritat.

Aquesta iniciativa està dirigida a potenciar a joves talents i persegueix formar equips d'investigadors amb eines suficients per a portar a terme projectes subvencionats, contribuint a incrementar la seva capacitació tècnica de cara a millorar les seves condicions de competitivitat.

El programa té una durada total de 260 hores lectives, de les quals 160 estan destinades a la realització de pràctiques tutoritzades dintre de projectes emmarcats en les línies d'investigació de la Fundació Index (cultura de les cures, avaluació del coneixement infermer, pràctica basada en evidències, història i pensament infermer, etc).

Les altres 100 hores es distribuïxen en mòduls de formació en metodologia d'investigació aplicada a les cures i es desenvolupen en forma de seminaris amb un gran component aplicat, com ara són: Cóm elaborar un projecte d'Investigació, Investigació de resultats en cures de salut, Introducció a la Pràctica Basada en l'Evidència, Mètodes d'investigació qualitativa, i Comunicació científica.

Els alumnes que resultin seleccionats haurien de tenir disponibilitat per a assistir a tots els mòduls presencials i realitzar les pràctiques autoritzades, en el període de durada del curs podran disposar de la infraestructura de la Fundació Index: ordinador personal, accés a Internet, hemeroteca, etc., i igualment rebran una subscripció gratuïta a la revista Index d'Infermeria i a l'entorn Ciberindex.

Al final del programa hi haurà una presentació oficial dels treballs finals dels alumnes en el marc d'un acte acadèmic i científic i els de major qualitat seran seleccionats per a la seva publicació a la revista Index d'Infermeria o a d’altres revistes de l'entorn Ciberindex.

Per a accedir al Programa de Joves Investigadors és necessari contar amb el títol de grau en infermeria, comprometre's en la realització del curs complet, trobar-se en situació laboral inestable, i tenir domini informàtic i d'Internet. Altres criteris que es valoraran com a preferents són: haver transcorregut menys de 5 anys des de l'obtenció del títol i el domini d'anglès i altres idiomes.