Crònica de la IV Jornada de Solidaritat

• Publicado el 13 de novembre de 2019

El 26 d’octubre es va portar a terme la IV Jornada del Club de la Solidaritat, on els estudiants interessats en la cooperació, el voluntariat i la solidaritat van poder conèixer els projectes que es desenvolupen al Campus i escoltar de primera mà les experiències de les seves companyes.

Tal i com va explicar la professora Carme Vega, l’objectiu del Club de la Solidaritat és que aquelles persones que formen part del Campus Docent, tant els estudiants, com el professorat i el personal administratiu, tinguin la possibilitat de desenvolupar la seva dimensió solidària. No fan falta grans esforços per transformar el món, tot comença amb petits canvis i l’empenta per atrevir-se a conèixer altres realitats.

Diana Caselles del programa Educa SJD, que es porta a terme des de Solidaritat Sant Joan de Déu, va exposar algunes de les activitats programades pels estudiants de cicles i grau durant el curs.

A més, en obert per tots els integrants del Campus Docent, tant estudiants com professionals, es va informar sobre la Magic Line 2020, la caminada solidària de Sant Joan de Déu que neix amb la voluntat d'ajudar i acompanyar a qui més ho necessita. Famílies, amics, escoles, empreses i entitats formen el seu equip, es proposen un repte solidari i organitzen activitats amb la condició d'aconseguir aquest objectiu. La recaptació obtinguda es destina íntegrament als diferents projectes socials i sanitaris que desenvolupa Sant Joan de Déu.

Acabada aquesta presentació, els estudiants es van dividir en grups per escoltar les experiències d’alumnes i exalumnes del Campus respecte al voluntariat local, provincial i internacional.

Exposant les seves vivències al voltant del voluntariat local i provincial van ser-hi la Laura Alcaraz (1r de DAS) que va estar a les unitats d’hospitalització del Parc Sanitari Sant Joan de Déu a Sant Boi; la Lisbeth Briceño (2n de Grau) que va col·laborar amb la residència de dia del Centre sociosanitari; la Roser Manich (4t de Grau) que va ser a la Fundación Instituto San José de Madrid, la Laura Sanz (3r de Grau) que va explicar la seva experiència a l’Hospital Sant Joan de Déu de Palma de Mallorca i la Maria Colet, exalumna del Campus, va fer el seu voluntariat al Centre d’Almacelles a Lleida.

En l’àmbit del voluntariat internacional, van ser-hi l’Alicia Garcia (ex-estudiant del Campus) que va parlar de Cochabamba (Bolívia) i de la seva estada al Sàhara; l’Ana Stanciu (4t de Grau) i l’Erika Celi (3r de Grau) que van explicar la seva visita als Camps de Treball de Piura (Perú) on van col·laborar amb el Centro de Reposo San Juan de Dios i la Sarabjeet Kaur (4t de Grau) que va compartir les seves vivències a Morropón (Perú).

Després de l’esmorzar, es va realitzar la dinàmica de l’Oca Solidària, on els participants a la jornada es van dividir en diversos grups per jugar i compartir reflexions, vivències i experiències sobre la solidaritat i posar en comú realitats diverses.

Una vegada acabada l’activitat, es va procedir a parlar sobre els agermanaments del Campus. Per una banda, la Judit Boluña va exposar la situació actual de l’agermanament amb la Escuela para Auxiliares de Enfermeria San Rafael de la Ceja a Bogotà, Colòmbia, mentre, per l’altre, es va presentar l’agermanament amb l’Escola d’Infermeria de Mabesseneh a Sierra Leone.

Posteriorment, la professora Jennifer Suárez va presentar la Setmana Solidària, que s’organitza en col·laboració amb la Fundación Juan Ciudad. La més coneguda de les seves activitats es la recol·lecta de productes sanitaris, d’higiene personal i de material escolar que es destinen a La Habana, Cuba. El període de recollida és del 26 d’octubre al 19 de novembre i es pot col·laborar tant aportant algun d’aquests productes com preparant caixes o fent inventari, a mode de voluntari.

Abans d’acabar, es van donar els premis del Concurs de l’Art de la Solidaritat. La Laura Sanz de 3r de Grau va guanyar amb la fotografia titulada Antonio y Felipe, Mallorca 2019, mentre que la Julia Rodríguez, també de 3r de Grau, va guanyar amb un text titulat Cambio. La modalitat de pintura va quedar deserta. Ambdues van rebre una targeta regal de 50€ per gastar al FNAC.

Una vegada finalitzada la jornada es va procedir al comiat i l’entrega dels certificats d’assistència.

Aquí podeu llegir la crònica íntegra de la jornada.

Solidaritat