Curs de cuidadors de persones amb dependència

cuidados depend.jpg

6a i 7a edició del curs de cuidadors de persones amb dependència al Centre Docent Sant Joan de Déu

Una de les característiques del Centre Docent Sant Joan de Déu és oferir serveis educatius als diferents professionals de l'àmbit sanitari, segons les necessitats de la societat. Seguint aquesta línia i, conjuntament amb Càritas i l'Obra Social Sant Joan de Déu, es va iniciar l'any 2007 el primer curs per a cuidadors de persones amb dependència. En el mes d'octubre hem iniciat a 6a i 7a edició amb torn de matí i tarda.

Finalitat del curs:

La finalitat del curs és afavorir la inserció laboral de persones immigrades que treballen cuidant a persones grans o realitzant tasques de la llar, qualificant-les per a la millora de l'atenció de persones dependents.

Metodologia docent:

El programa del curs combina classes expositives interactives i classes magistrals i classes teòric-pràctiques que es realitzen al Centre Docent i estan impartides pel professorat de l'E.U.I. Sant Joan de Déu. El curs té una formació pràctica que es realitza en Centres Soci-Sanitaris.

Els continguts, tan teòrics com pràctics, del programa estan orientats a que l'alumne/a adquireixi capacitat per ajudar a les persones dependents en les activitats bàsiques i instrumentals de la vida diària. També reben formació en habilitats de comunicació amb la finalitat de poder donar suport emocional bàsic a les persones que cuiden.

Els/Les alumnes provenen de diferents països i el curs és totalment gratuït.