David Vinyes és nomenat Membre d’Honor de la Societat Austríaca de Teràpia Neural

• Publicado el 22 de octubre de 2019

El professor David Vinyes, metge terapeuta neural ha estat nomenat Membre d’Honor de la Societat Austríaca de Teràpia Neural i de la Societat Portuguesa de Medicina Integrativa.

Nomenat en els darrers anys Membre d’Honor de les Societats Mèdiques de Teràpia Neural d’Itàlia, Colòmbia i Equador, el professor David Vinyes és el director del Màster en Teràpia Neural i Odontologia Neurofocal del Campus Docent Sant Joan de Déu.

Director mèdic de l’Institut de Teràpia Neural i Medicina Reguladora, es va llicenciar al 1992 en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Un any després, va descobrir la Teràpia Neural a través del Dr. Julio César Payán, referent a l’Amèrica Llatina en aquest àmbit, i va formar-se amb ell a Popayán (Colòmbia) l’any 1996.

Actualment, a més de la direcció del màster en teràpia neural del Campus Docent, ja en la seva tretzena edició i que compta amb uns 30 alumnes per curs, exerceix la docència al Màster Antienvelliment de la Universitat de Barcelona (IL3) i a la formació continuada de Teràpia Neural a les societats de Nord-Amèrica, Itàlia i Brasil.

I en què consisteix la teràpia neural?

La teràpia neural tracta la persona a través de la funció integradora i reguladora del sistema nerviós, especialment del vegetatiu o autònom. Tots els òrgans i teixits de l’organisme tenen fibres nervioses, que, connectades entre sí, formen una xarxa que canvia i s’adapta als estímuls i necessitats del moment. Quan es produeix algun esdeveniment que altera les fibres nervioses, es pot produir una pertorbació que es manifesti com una alteració a la xarxa i es reflecteixi en diferents zones del cos, especialment si hi ha algun tipus de predisposició o malaltia prèvia.

Per tal de neutralitzar aquestes irritacions dels teixits nerviosos, els neuralterapeutes aprofundeixen en la història de vida dels pacients, buscant aquelles vivències físiques que han pogut pertorbar el seu sistema nerviós. Amb petites injeccions d’anestèsic local en punts específics, normalment procaïna diluïda amb sèrum fisiològic, neutralitzen el focus d’irritació del teixit nerviós, ajudant-lo a recuperar l’equilibri i facilitant d’aquesta manera que l’organisme recuperi el seu equilibri mitjançant els seus propis mecanismes d’autocuració.

Un grup de professors i ex-alumnes del Màster en Teràpia Neural va realitzar l’any 2015 un video per a explicar com funciona aquesta teràpia i contribuir a la seva divulgació.

Des del Campus Docent volem sumar-nos a les felicitacions al professor David Vinyes per aquest merescut reconeixement a la seva trajectòria professional.

Màster