Dia Europeu de la depressió

depresio.jpg

A Catalunya i segons dades de l’estudi internacional ESEMED-SAMCAT (2002) realitzat amb una mostra representativa de la població adulta de Catalunya, una de cada quatre persones pot patir un trastorn mental al llarg de la vida.

La prevalença de la depressió major al llarg de la vida és de l’11%. La prevalença anual de la depressió major en el nostre entorn és del 6,5% entre les persones adultes. Aquest estudi evidencia també que la depressió major és una malaltia que es dóna més entre les dones, amb una prevalença anual del 9,6% enfront del 4,4% en els homes. Entre les dones, el grup etari amb més prevalença d’aquesta malaltia és el comprès en la franja mitjana de la vida (40-64 anys), amb una taxa de l’11,6%. També és entre les dones que es percep un consum més elevat de psicofàrmacs associats a la depressió, especialment en el mateix grup d’edat.

Quant al suïcidi cal destacar que, d’acord amb les dades del Registre de Mortalitat a Catalunya, la taxa de suïcidi ha disminuït un 31% en els darrers 10 anys. Amb dades del 2007, a l’igual dels anys anteriors, les dades constaten una taxa més elevada entre els homes de 35 a 44 anys.

Més informació al següent enllaç