La Dra. Bárbara Hurtado rep el premi extraordinari de doctorat

• Publicado el 15 de abril de 2019

La Universitat de Barcelona ha entregat el premi extraordinari de doctorat a la Dra. Bárbara Hurtado, professora del Campus Docent.

L’entrega del XXII Premi 2018 Claustre de Doctors i dels premis extraordinaris de doctorat del curs 2016-2017 van lliurar-se el passat 9 d’abril al Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona. L’acte va estar presidit pel Dr. Joan Elias i Garcia rector de la UB, el Dr. Francesc Xavier Roigé vicerector de Doctorat i Promoció de la Recerca, la Dra. Amelia Díaz Álvarez vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica i el Dr. David Bueno que va realitzar la conferència inaugural “Coneixement i societat: una sinergia imprescindible”.

A continuació van lliurar-se els Premis Extraordinaris de Doctorat del curs 2016/17. Durant l’entrega es va reconèixer la tesi “Niveles de exposición a factores de riesgo psicosocial y la salud mental positiva en docentes universitarios de enfermería en Cataluña” de la Dra. Bárbara Hurtado amb el premi de Doctorat del Departament de Ciències de la Infermeria de la Universitat de Barcelona.

La tesi fou defensada el 2 de juny de 2017 i va estar dirigida pels Drs. Irma Casas i Juan Francisco Roldán, professor del Campus Docent, i tutoritzada per la Dra. Mª Teresa Lluch.

Tal i com el seu nom indica, l'objectiu principal de la tesi va ser avaluar la relació entre els nivells d'exposició a factors de risc psicosocial i el benestar psicològic en docents universitaris de les facultats d'infermeria de Catalunya.

Durant el procés d’investigació, la Dra. Bárbara Hurtado va identificar 21 factors de risc psicosocial pertorbadors del benestar docent entre els quals destaquen l'augment de treball on-line sense una reducció del treball presencial i la dificultat per a poder desconnectar del treball a la vida personal. Ambdós factors influeixen negativament en el benestar psicològic d'aquests docents.

Al mateix temps l’equip de recerca va publicar 4 articles derivats del treball, entre els quals un d'ells ha estat la creació i validació d'un nou instrument que mesura el nivell de benestar del col·lectiu docent universitari d'Infermeria (CuBIDU) Psychometric evaluation of a new instrument in Spanish to measure the wellness of university nursing faculty.

Els altres tres són (1) Positive Mental Health and Prevalence of Psychological Ill-Being in University Nursing Professors in Catalonia, Spain, (2) Evaluación de la fiabilidad y validez del Cuestionario de Salud Mental Positiva en profesores universitarios de Enfermería en Cataluña i (3) Identificación de factores de riesgo psicosocial perturbadores del bienestar en docentes universitarios de Enfermería en Cataluña.

Tot l’equip de professionals felicita a la Dra. Hurtado per aquest reconeixement acadèmic.