DUES MEMBRES DEL PAS FAN UNA ESTADA A LA UNIVERSITY OF LATVIA (RIGA)

• Publicado el 11 de març de 2020

En el marc del programa ERASMUS + del Campus Docent SJD, obert al Personal d’Administració i Serveis, dues professionals del centre han realitzat de l’11 al 13 de febrer una estada a la University of Latvia (Riga).

Per primera vegada ha estat possible la mobilitat de membres del PAS a una universitat estrangera. La Judit Boluña, Responsable d’Administració i Finances i de Serveis Generals, i la Lourdes Torres, Secretària d’estudiants, van viatjar a Riga per gaudir d’aquesta oportunitat.

Els objectius de l’estada eren observar el procés d’acollida dels estudiants, recollir la documentació que es facilita a l’estudiant en l’acollida, visitar les instal·lacions dels centres (aules, biblioteca, office, secretaria d’estudiants i aula d’informàtica) i conèixer el programa de reciclatge dels edificis.

La University of Latvia dedica una gran atenció al desenvolupament de la col·laboració internacional per promoure la seva reputació en tot el món amb més de 400 estudiants matriculats. Té signats 136 acords bilaterals en tot el món i més de 700 acords amb 368 institucions en 32 països europeus, sota el paraigua del programa Erasmus +.

El programa International Mobility Unit serveix de recolzament als estudiants d’intercanvi: són estudiants que decideixen optar per aquesta Universitat o que volen finalitzar els seus estudis en un altre país. Des de la Secretaria d’atenció a l’estudiant Internacional els van explicar i mostrar tot el procés de selecció, acceptació, gestió i acollida dels estudiants. Una feina que es fa de forma íntegrament informàtica.

Des de l’any 2015 la University of Latvia està creant un nou Campus The Academic Centre development programme que té en l’actualitat dos edificis construïts i en construcció un Edifici de les Lletres, una Hostatgeria, un Hospital i un Centre d’oci.

La Lourdes Torres i la Judit Boluña van tenir l’oportunitat de veure les noves instal·lacions de The House of Nature i The House of Science que estan dotades d’espais oberts amb molta llum natural, aules amb tecnologia avançada i de fàcil mobilitat, aules de treball per als estudiants, i espais amplis en totes les plantes sempre pensant en els estudiants i amb la finalitat de tenir un aprenentatge més dinàmic i innovador.

Des d’aquí volen agrair el tracte respectuós i acollidor rebut durant els dies de la seva estada de mobilitat.

Mobilitat