Els estudiants del Màster en Teràpia Ayurvèdica finalitzen el curs a l’Índia

• Publicado el 04 de setembre de 2018

Els estudiants han relitzat les pràctiques de 2n curs al Patanjali Ayurveda College & Hospital - Patanjali Yogpeeth, Haridwar, Uttarakhand, Índia.

L’estada dels estudiants del Màster en Teràpia Ayurvèdica a l’Índia ha durat 3 setmanes. Durant la qual han tingut l’oportunitat de conèixer in situ les diferents teràpies que s’apliquen i els seus efectes sobre els pacients. A més de poder repetir l’experiència el curs vinent.

Durant l’estada s’ha combinat aquest aprenentatge clínic i pràctic amb un aprenentatge teòric, dins de diferents departaments del centre.

Els estudiants han pogut conèixer les últimes recerques que es realitzen en ioga i pranayama. Han après la seva aplicació terapèutica en pacients ingressats al centre, així com en els pacients que acudeixen a les consultes externes, on se’ls ensenya com realitzar les pràctiques per a seguir el tractament a casa. Les teràpies també es complementen amb tractaments amb plantes medicinals i altres teràpies ayurvèdiques.

El Departament de Recerca en Ioga i Pranayama del Patanjali Ayurveda College & Hospital ha publicat, al llarg dels últims anys, múltiples estudis* avaluant l’efecte del ioga i del pranayama en el maneig de l’estrès, la capacitat de concentració, la lumbàlgia, l’obesitat i els seus efectes neurofisiològics, entre altres.

En el Departament de Panchkarma els estudiants del Campus Docent han pogut conèixer els efectes, indicacions i contraindicacions dels tractaments aplicats a persones amb artritis reumatoide, psoriasi, leucoderma o angina de pit, entre d’altres.

Dins del Departament de Shalakya Tantra o Malalties Supra-Claviculars (neurologia, oftalmologia, otorinolaringologia i maxil·lofacial) han conegut els tractaments que es realitzen a persones amb retinopatia diabètica, glaucoma, lesions maculars, migranyes i hipoacúsia.

Finalment, els estudiants han estat  al Departament de Dravyaguna Vignyana (fitoteràpia), on han conegut com es realitzen les preparacions amb plantes i olis, a més de poder identificar les diferents plantes medicinals que s’utilitzen

(*) Llibres publicats per el Departament de Recerca en Ioga i Pranayama:

• Telles, S. and Singh, N. (2017). Research-Based Perspectives on the Psychophysiology of Yoga. Pennsylvania, U.S.A.: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-5225-2788-6.
  • Khalsa, S. B. S., Cohen, L., McCall, T., and Telles, S. (2016). Principles and Practice of Yoga in Health Care. Pencaitland, United Kingdom: Handspring Publishing Limited. ISBN No. 978-1-909141-20-9.
  • Telles, S., Bhardwaj, A. K. and Singh, N. (2017). Science studies pranayama. Uttarakhand, Haridwar, India: Divya Prakashan. ISBN No. 978-81-89235-85-7.

Màster