Finalitza la 2ª edició del Màster en Intervencions assistides amb gossos per a professionals de l'àmbit social, de la salut i de l'educació

• Publicado el 09 de gener de 2018

El dissabte 16 de desembre es va realitzar la presentació dels projectes de recerca realitzats pels estudiants del màster.

La presentació dels projectes de recerca va posar punt final a la 2ª edició del Màster en Intervencions assistides amb gossos per a professionals de l'àmbit social, de la salut i de l'educació, dirigit per la Dra. Núria Roca, professora del Campus Docent, i el Sr. Francesc Ristol, gerent del Centre de Teràpies Assistides amb Cans (CTAC).

La Intervenció Assistida amb Animals (IAA) és un tipus d'intervenció que inclou un animal amb unes característiques especials com a part fonamental del tractament d'una persona amb algun tipus de dificultat o patologia. Aquesta d'intervenció és complementària a les formes tradicionals i s'orienta a millorar el funcionament físic, social, cognitiu o emocional dels usuaris, en funció de la intervenció que es desenvolupi.

Actualment existeixen diferents modalitats de IAA amb l'ús d'animals domèstics com gossos, gats, ocells, etc. i animals no domèstics com cavalls. En el cas del màster impartit al Campus Docent, el treball dels estudiants se centra en el gos.

Un dels objectius de la direcció del màster és que els estudiants puguin desenvolupar projectes de recerca entorn de la IAA dins el context social, educatiu i sanitari del nostre territori; ja que la IAA és un àmbit poc estudiat a Espanya i a Catalunya, en contraposició a l'abundant literatura que es publica al món anglosaxó.

Màster