La Fundació "La Marató de TV3" visita la nostra Escola

marato.jpg

La Marató d'aquest 2009 tractarà les malalties minoritàries, també anomenades malalties de baixa prevalència o malalties rares.

El passat dijous 12 de novembre la Fundació La Marató de TV3, representada per la conferenciant Eva Muñoz, va impartir  tres conferències a la nostra Escola sobre el tema protagonista d’aquest any: les malalties minoritàries també anomenades malalties de baixa prevalença o malalties rares.

Aquestes malalties afecten a 1 de cada 2000 persones i, en un 80 % dels casos, tenen una base genètica: més d’un 3 % de nounats les poden patir. Existeixen més de 7000 malalties minoritàries que actualment a Catalunya afecten a més de 400.000 persones (una “gran minoria”).

El gran handicap dels afectats és la gran dificultat per establir el diagnòstic i, sobretot, la inexistència de tractaments en la major part dels casos (actualment només existeixen al món 50 fàrmacs per tractar les més de 7.000 malalties minoritàries que hi ha).

El proper 13 de desembre la Marató de TV3, gràcies a la solidaritat de totes les persones que vivim a Catalunya, mirarà de recollir recursos per poder impulsar la investigació en el tractament d’aquestes malalties que totes juntes fan patir a tantes famílies. Des de l’Escola Universitària d’Infermeria i, des del Centre Docent Sant Joan de Déu, volem animar a alumnes, personal del Centre i professors a participar-hi.