La Fundació Marqués de Valdecilla convoca subvencions per a projectes d'investigació en salut i gènere

subvencio.gif

El Patronat de la Fundació Marqués de Valdecilla, presidit pel conseller de Sanitat, Luis María Truan, ha convocat dues subvencions per a projectes d'investigació en salut i gènere.

L'objectiu és que aquests estudis contribueixin a millorar l'accés al sistema sanitari, augmentar l'equitat, proporcionar cures d'alta qualitat i facilitar informació per a la planificació de recursos i la presa de decisions. També ha convocat l'onzena edició del seu Premi Nacional d'Investigació en Infermeria.

Amb un pressupost màxim de 30.000 euros per a ambdues subvencions, es consideraran prioritàries les línies d'investigació relacionades amb l'estudi dels determinants socials en salut i de les diferències en l'accés i utilització de serveis sanitaris d'acord al gènere, i la seva relació amb altres variables demogràfiques i socioeconòmiques.

També es donarà preferència als treballs d'avaluació de la integració de la perspectiva de gènere en les polítiques preventives i de promoció i protecció de la salut i les investigacions sobre l'efectivitat de les intervencions des d'una perspectiva de gènere.

Així mateix, es donaran suport els estudis de mesurament de resultats de l'atenció sanitària i de les variacions en la pràctica clínica diferencials en homes i dones, l'anàlisi d'aspectes diferencials de les malalties per raó de gènere, i aquells relacionats amb l'avaluació de l'impacte dels canvis assistencials en el sistema sanitari que afecten a la salut sexual i reproductiva, amb especial referència a la qualitat i efectivitat dels models d'atenció al part i al naixement.

Aquesta convocatòria es porta a terme mitjançant la col•laboració entre l'Institut de Formació i Investigació Marqués de Valdecilla (IFIMAV) i l'Observatori de Salut Pública de Cantàbria (OSPC), amb el finançament de la Direcció general de Salut Pública.

La presentació de sol•licituds, que poden ser recollides a la web de la Fundación Marqués de Valdecilla, www.fmdv.org, o a la seu d'aquest organisme a l'Escola d'Infermeria, finalitzarà el pròxim 12 de juliol.

INVERSIÓ

A més, La Fundación Marqués de Valdecilla ha aprovat una inversió de 933.000 euros per a la rehabilitació de l'edifici que servirà de nova seu per al IFIMAV. Aquesta nova seu permetrà al IFIMAV complir amb els requisits necessaris per a la seva acreditació com a Institut d'Investigació Sanitari.

El Patronat de la Fundación Marqués de Valdecilla també ha procedit a renovar als membres de la Comissió d'Investigació, com a conseqüència de l'acord de col•laboració subscrit entre la Conselleria de Sanitat i la Universitat de Cantàbria, i la vinculació establerta entre els grups d'ambdós organismes.

Una vegada consultats els investigadors principals dels 25 grups acreditats pel IFIMAV, aquesta Comissió d'Investigació ha quedat integrada pel director mèdic de l'Hospital Universitari Marquès de Valdecilla, Rafael Tejido; el degà de la Facultat de Medicina, Javier Llorca; el director del IFIMAV, Galo Peralta, i els coordinadors de les àrees d'investigació: José Luis Fernández-Luna (àrea de càncer), Benedicto Crespo Pacorro (àrea de neurociències), Luis Martínez (àrea de malalties infeccioses i sistema immune), Manuel Arias (àrea de trasplantament d'òrgans i teixits i noves teràpies), José Antonio Riancho (àrea de metabolisme, malalties de l'envelliment i hàbits de vida) i Javier Llorca (àrea de epidemiologia, salut pública i serveis de salut).

Entre les funcions d'aquesta Comissió d'Investigació s'inclouen elaborar i preparar els programes i memòries anuals del IFIMAV, vetllar pel correcte funcionament dels grups d'investigació, avaluar la qualitat científica de l'activitat desenvolupada pels grups, i valorar l'execució i operativitat de les activitats del IFIMAV.