El grup d'innovació en Child Life guanya en la categoria de “Innovació i creativitat en infermeria” en els Premis Infermeria en Desenvolupament (ED)

  • Publicado el 18 de desembre de 2019

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

El Campus Docent Sant Joan de Déu ha guanyat el premi Innovació i Creativitat en els Premis ED celebrats a Madrid el dia 28 de novembre de 2019.

El projecte guanyador d'innovació en Child Life pretén millorar la comunicació i informació que es facilita al nen de 6 a 9 anys diagnosticat de patologia oncològica mitjançant una maleta pedagògica.

El lliurament de Premis Infermeria en Desenvolupament va reunir als cinemes Capitol de Madrid a més de 1000 persones. En aquesta sisena edició els organitzadors, la revista Infermeria en Desenvolupament, el Sindicat d'Infermeres (SATSE), i la Fundació per al Desenvolupament de la Infermeria (FUDEN) han premiat el projecte en la categoria ‘Innovació i creativitat en infermeria’ de la Dra. Ainoa Biurrun, la Sra. Carla Noguer i la Dra. Carmen Jerez entre les 274 candidatures presentades.

El coneixement actual ratifica que els pacients pediàtrics han de ser informats de manera comprensible i adaptada a la seva edat. A més, en els infants un dels factors de vital importància per al seu desenvolupament físic, social, emocional i intel·lectual és el joc.

El projecte desenvolupa una solució innovadora que cobreix tant la necessitat de joc com la d'informació a través de la implantació d'una eina o innovació pedagògica, amb forma de maleta, que ajudi el professional i al nen a establir una comunicació plaent mentre es juga. Aquesta maleta permet expressar sentiments i realitzar exercicis de fisioteràpia en el pacient oncològic.

La maleta pedagògica conté nou jocs desenvolupats de manera específica per a aconseguir cadascun dels objectius específics proposats. El seu ús permet treballar les pors i les emocions, resoldre dubtes, promoure l'afrontament de la malaltia mitjançant el joc, realitzar exercicis de fisioteràpia i ajudar a l'acte relaxació.

A més, contribueix a normalitzar, mitjançant la comunicació i el joc, el procés d'hospitalització fomentant així la relació entre el nen, els familiars i els professionals infermers. Finalment, aquest instrument facilita la individualització de la informació i fomenta la cura humanitzada, la qual repercuteix en la qualitat percebuda per part dels usuaris i les seves famílies.



Innovació