La investigació en infermeria afavoreix la prevenció i l'autocura per la proximitat amb els pacients

santjoandedeu.jpg
Uns 750 professionals procedents de més de 40 països assisteixen a Còrdova a la XIIena Trobada Internacional d'Investigació en Infermeria i al 6è Col•loqui Biennal de l'Institut Joanna Briggs.

Uns 750 professionals procedents de més de 40 països van assistir a la XIIena Trobada Internacional d'Investigació en Infermeria i al 6è Col•loqui Biennal de l'Institut Joanna Briggs.

Compartir coneixement i analitzar els camins pels quals transcorre l'actual investigació en infermeria va ser l'objectiu principal d'aquesta Trobada Internacional d'Investigació en Infermeria, organitzada per la Unitat de Coordinació i Desenvolupament de la Investigació en Infermeria de l'Institut de Salut Carlos III (Investén-isciii) que, per primera vegada, se celebra juntament amb la reunió bianual de l'Institut Australià Joanna Briggs per a les cures basades en l'evidència.

Aquest institut és una organització per al foment de la pràctica clínica basada en l'evidència. Els seus recursos estan específicament destinats al foment de la pràctica de cures basades en l'evidència entre professionals d'infermeria i altres afins com logopedes, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals i dietistes.

Cuidar i investigar

La infermeria del segle XXI incorpora la investigació a la seva tradicional activitat de cuidar i guarir. La suma d'aquestes tres capacitats ha demostrat un extraordinari benefici per als pacients i els seus familiars. La proximitat i el contacte quotidià de la infermeria amb els problemes de salut dels ciutadans la converteix en un element clau per a la reducció de costos i per a la millorança de la percepció que la societat té de l'atenció sanitària i la seva qualitat de vida.

La investigació realitzada per la infermeria està present en tots els nivells del Sistema Nacional de Salut i en tots els àmbits que presten serveis soci-sanitaris ja sigui a través d'ajuntaments, serveis socials, escoles, comunitats o organitzacions no governamentals. En aquest sentit, la investigació realitzada per la infermeria, tant espanyola com d'altres països, ha demostrat la seva eficàcia en nombrosos processos com ara:

• Prevenció de lesions per pressió
  • Infeccions nosocomials
  • Prevenció de caigudes
  • Prevenció d'efectes adversos
  • Estada mitja Hospitalària
  • Prevenció de la incontinència urinària
  • Seguiment de malalties cròniques tant en població adulta com en nens i ancians
  • Millora de la lactància materna
  • Gestió de les cures pal•liatives
  • Reducció de la mortalitat

Altre valor important de la investigació en infermeria és la satisfacció que els pacients manifesten per les cures que reben, la gestió del dolor i l'educació per a l’autocura.