LLIURAMENT DE DIPLOMES ALS ESTUDIANTS DE LA 17a. EDICIÓ DEL MÀSTER D’ACUPUNTURA

• Publicado el 18 de març de 2020

El passat 15 de febrer es va realitzar a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de la Salut de Catalunya i Balears, l’entrega de diplomes de la promoció 2016-2019 del Màster en Valoració Energètica i Acupuntura i del Màster en Medicina Tradicional Xinesa i Acupuntura.

En representació del Campus Docent va assistir la Dra. Dolors Miguel, Coordinadora de Màsters i Postgraus del Campus Docent, acompanyant la Dra. Cristina Domingo, directora del Màster en Valoració Energètica i Acupuntura i del Màster en Medicina Tradicional Xinesa i Acupuntura. També van assistir Chiara Capece de l'ACIAC Associació Científica d'Infermeres i infermers acupuntors de Catalunya, i la Dra. Maite Miranda, representant de la Comissió d'Acupuntura de l’SCACB Societat Científica d'Acupuntura de Catalunya i Balears .

La Jornada es va iniciar amb la conferència de la Dra. Cristina Domingo, “Màster d’Acupuntura del Campus Docent Sant Joan de Déu, 16 anys de Docència i Investigació en la UB”, on va fer una exposició dels continguts dels Màster d’Acupuntura impartits al Campus, destacant les característiques del programa docent i la seva evolució en aquests anys, posant en relleu la Investigació realitzada en els Treballs de Fi de Màster.

A continuació es va presentar la Guia de Bones Pràctiques basada en l’evidència editada al 2019 per la Dra. Neus Esmell de la Universitat Rovira i Virgili i la Dra. Cristina Domingo, que van destacar els continguts d’Acupuntura, Medicina Tradicional Xinesa, Digitopuntura, Taixí i QiGong, detallant els nivells d’evidència, diagrames de flux i resultats en diferents patologies.

La Dra. Maite Miranda va exposar la seva Tesi Doctoral, “Efectividad de la Acupuntura y Moxibustión en la versión espontánea del feto en presentación de nalgas”, explicant el treball de recerca realitzat a l’Àrea de la Dona de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona, en un estudi aleatoritzat del 2011 al 2019.

Es va donar a conèixer el detall de les publicacions en Revistes especialitzades dels articles d’estudis clínics sobre Acupuntura i MTC, especialment la Revista Àgora, MUSAS, Matrones, Revista Internacional d’Acupuntura i la Revista Evidence-Based Complementary and alternative Medicene, detallant les aportacions realitzades als Congressos Nacionals (Barcelona, Madrid i Pamplona) i Internacionals (Budapest i Beijing).

La professora Cristina López de Sant Roman va presentar les quatre Beques que han estat atorgades per la Societat Científica d’Acupuntura de Catalunya i Balears, a professors i acupuntors del Màster durant els anys 2016-2018, insistint en la importància que té la concessió per part de l’Acadèmia d’aquest suport als Investigadors.

El professor Josep Maria Charles va fer una exposició amb les aportacions d’Acupuntura avançada Internacional que ha realitzat durant aquest 16 anys la Dra. Radha Thambirajah en les seves conferències.

Amb l’assistència dels estudiants i les seves famílies, es va fer el lliurament dels Diplomes de la promoció 2016-2019 per part de cada tutor als 19 estudiants que han fet el Treball Final de Màster.

L’acte va finalitzar amb un resum de l'entrega dels Premis Acupuntury d’aquests 16 anys i amb el lliurament per part de la Directora del Màster Dra. Cristina Domingo i la Coordinadora del Comitè, Laura Márquez del Premi Acupuntury 2020, a la Sra. Alba Masot pel Treball de Fi de Màster “Eficacia de la Medicina Tradicional China en el Tratamiento del Insomnio”, amb l’aportació d’una donació amb material d’acupuntura per part de les cases comercials.

Agraïm l’assistència de tothom a aquest acte de cloenda, el qual ja constitueix un esdeveniment molt esperat pels estudiants, famílies, professors i col·laboradors dels dos Màsters.

Màster