La memòria i el seu entrenament

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.
avis.jpg

Durant els darrers anys, s’han produït una sèrie de canvis que han modificat l’atenció socio-sanitària a la gent gran. L’increment de l’esperança de vida, ha comportat un augment dels trastorns cognitius..

Durant els darrers anys, s’han produït una sèrie de canvis que han modificat l’atenció socio-sanitària a la gent gran. L’increment de l’esperança de vida, ha comportat un augment dels trastorns cognitius. Aquests són un dels problemes més greus de la gent gran, per la seva prevalença i l’impacte que tenen en el malalt i en les persones que l’envolten (familiars i cuidadors). Donada l’aparició de diverses teràpies no farmacològiques destinades a mantenir el nivell cognitiu i disminuir-ne el deteriorament, es posa de manifest
la necessitat d’avaluar l’efecte d’aquestes noves teràpies.

 

Per aquest motiu, es va desenvolupar una revisió de la literatura científica, per conèixer l’efectivitat de les intervencions cognitives en la prevenció o estabilització dels problemes de memòria associats a l’edat en persones grans sanes, aquesta revisió ha estat publicada. Un cop publicat com a article en una revista de salut pública es va acordar de fer difusió dels resultats de la revisió i de les recomanacions que se’n desprenen mitjançant un document de suport que pot ser d’utilitat per els /les professionals en contacte amb gent
gran sana, susceptible de poder beneficiar-se d’aquest tipus d’intervenció.


Els resultats de la revisió suggereixen que algunes intervencions cognitives són efectives en la prevenció dels problemes de memòria associats a l’edat en persones grans sanes. Les millores del rendiment en tasques de memòria són més evidents en mesurar els efectes en la memòria recent verbal, però en relació a la memòria no verbal i la d’associació calen més estudis.

 

Tampoc existeix suficient evidència en relació a la memòria immediata, a la memòria remota i a la memòria subjectiva. No es van trobar estudis que avaluessin la memòria sensorial y la presència de transferència del material entrenat a altres dominis cognitius no ha estat demostrada.

 

Les intervencions cognitives més efectives semblen ser les desenvolupades en sessions grupals, amb una durada entre 60-90 minuts per sessió. L’efecte de les intervencions es manté en el temps sense la necessitat de sessions recordatòries. Les intervencions no cognitives com l’activitat física o les activitats socials, també poden tenir un efecte positiu sobre la cognició.

 

Més informació fent clik al següent enllaç