Perspectiva de gènere en la gestió universitària. Com la incorporem?

• Publicado el 03 de març de 2020

El personal d’administració i serveis del Campus Docent Sant Joan de Déu participa d’una formació per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la gestió universitària.

Durant el mes de febrer de 2020, el personal d’administració i serveis (PAS) del Campus Docent SJD ha assistit al curs “Estratègies per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la gestió universitària” que ofereix l’Equip de Treball en Infermeria, Gènere i Diversitats (ETIGiD) i que ha estat impartit per la professora Montse Montiel, docent titular i referent d’igualtat de l’Escola Superior d’Infermeria del Mar (UPF).

Aquest taller ha tingut per objectiu donar a conèixer què entenem per perspectiva de gènere, quins són els principals conceptes que cal tenir en compte i quines implicacions té treballar des d’aquesta mirada. En el transcurs de les tres sessions de tres hores cadascuna que ha durat el curs, les persones assistents han pogut fer un recorregut pels principals conceptes i normatives que regulen l’activitat dels centres educatius i universitaris en matèria d’igualtat, i s’ha generat un debat sobre quines dificultats es produeixen en el dia a dia i com s’hi pot fer front. Amb tot, s’ha promogut la reflexió sobre possibles estratègies a dur a terme en aquesta incorporació de la perspectiva de gènere en el treball administratiu del personal.

Acabat el curs de formació, l’objectiu és que l’equip que conforma el PAS pugui incorporar els nous aprenentatges i reflexions en la seva pràctica professional diària, liderant així un procés de canvi en la tasca d’aquest col·lectiu.

Aquesta activitat s’ha impartit per primera vegada i ha estat organitzada per la Comissió d’Igualtat i Diversitats. El curs forma part d’un conjunt de formacions que s’aniran oferint als diferents col·lectius que conformen la comunitat educativa del Campus Docent.

La incorporació de la perspectiva de gènere en els centres universitaris de Catalunya és un dels requisits que l’Agència de Qualitat Universitària destaca en els processos d’avaluació de les titulacions, així com ho fa la legislació vigent sobre universitats i igualtat efectiva entre dones i homes, a nivell estatal i català, entre d’altres.

Igualtat i diversitats