Premi de la Fundació Victor Grífols a un projecte sobre bioètica

• Publicado el 06 de novembre de 2019

Tres professors del Campus Docent van ser guardonats pel seu projecte de recerca amb el premi de la Fundació Víctor Grifols i Lucas - Beques sobre bioètica el passat 21 d’octubre, a la casa de la Convalescència de Barcelona.

El Dr. Juan Roldán, la Dra. Bárbara Hurtado i la Dra. Ainoa Biurrun, professors titulars del Campus Docent Sant Joan de Déu, junt amb la Dra. Maria Francisca Jiménez, la Dra. Isabel Font i la Dra. Leticia Bazo de la Universitat Rovira i Virgili, han guanyat el premi de la Fundació Víctor Grífols i Lucas - Beques sobre bioètica pel seu projecte de recerca: “Sensibilidad Moral de estudiantes de Enfermería en grado y posgrado”, que ha estat seleccionat una de les 6 beques de recerca atorgades de entre els 43 projectes candidats.

Durant la formació acadèmica els estudiants del Grau en Infermeria adquireixen competències de diferents naturalesa. Dintre d’aquestes competències i des del punt de vista ètic sorgeix la necessitat de promoure la creació d’instruments que permetin el posterior disseny d’intervencions educatives per augmentar les competències ètiques i actitudinals dels estudiants, així com la seva sensibilitat moral per la pràctica del tenir cura.

El professionals d’Infermeria, durant la seva pràctica assistencial diària, han de prendre decisions morals de gran importància. La presa correcta d’aquestes requereix una gran habilitat de percepció, que permeti als professionals tenir en compte els petits detalls, no observables, però sí perceptibles per la persona que rep les cures infermeres. Cada decisió implica un acte de respecte que repercuteix en tots els actors implicats durant l’assistència.

Amb l’ajut de la Beca Grífols, els doctors podran continuar treballant en una recerca que té com objectiu principal la valoració de la sensibilitat moral. El projecte presentat consisteix en la validació de la versió al castellà del qüestionari de sensibilitat moral (Moral Sensitivity Questionnaire) en estudiants de Grau en Infermeria i en estudiants de Postgrau, així com el qüestionari de “Sensibilidad Moral en los Cuidados Enfermeros” de Campillo, realitzant les adaptacions i estudis de fiabilitat i validesa dels instruments per, finalment, poder avaluar el nivell de sensibilitat moral dels estudiants i analitzar la correlació del grau de sensibilitat moral entre els dos qüestionaris.