El professor Adrià Almazor, nou Doctor per la Universitat de Barcelona

• Publicado el 21 de abril de 2021

El Dr. Almazor va presentar al mes de març la seva tesi doctoral titulada "Percepción de los estudiantes del Grado de Enfermería del proceso de aprendizaje en las prácticas clínicas en Atención Primaria"

La tesi ha estat dirigida per la Dra. Dolors Miguel Ruiz, professora del Campus Docent Sant Joan de Déu, i la Dra. Anna Escofet Roig, professora de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona. A més, el Dr. Almazor ha assolit la qualificació de Excel·lent Cum Laude. L’objectiu principal del seu estudi ha estat conèixer la percepció dels estudiants del Grau d'Infermeria durant el procés d'aprenentatge en les pràctiques clíniques en Atenció Primària.

Pel que fa a la metodologia de la tesi, l'estudi es va dividir en dues fases. La primera, on a través del disseny qualitatiu es va realitzar una revisió bibliogràfica per identificar els factors més determinants sobre la percepció dels estudiants del Grau d'Infermeria del procés d'aprenentatge en les pràctiques clíniques, a més de la creació de tres grups de discussió per conèixer el significat que atorguen els estudiants a les seves vivències relacionades amb els factors descrits a partir de la revisió bibliogràfica. Pel que fa a la segona fase, mitjançant el disseny quantitatiu es va realitzar un estudi psicomètric per a l'elaboració del qüestionari de percepció dels estudiants del Grau d'Infermeria del procés d'aprenentatge en les pràctiques clíniques en atenció primària, a més d'una anàlisi descriptiva per conèixer seva percepció.

La recerca constant en la millora dels processos d'ensenyament i aprenentatge per part dels docents ha de ser inherent a la professió, i encara més tractant-se de l’aprenentatge basat en la pràctica clínica en una professió com infermeria. Disposar d'instruments com el dissenyat en aquesta tesi doctoral suposa un avenç en la investigació infermera”, ha afirmat el Dr. Almazor després de presentar amb èxit la seva tesi.

Felicitem el nostre professor per l'assoliment d'aquest grau acadèmic.