El professor Óscar Bautista obté el títol de Doctor

• Publicado el 30 de setembre de 2020

El passat 25 de setembre, el Dr. Óscar Bautista Villaécija, professor titular del Campus, va presentar la seva tesi doctoral titulada “Construcción del proceso de profesionalización de enfermería desde los centros universitarios de la Orden Hospitalaria de San Juan de Dios (OHSJD)”.

L’objectiu d’aquesta investigació ha estat conèixer el procés de construcció de la professió d’Infermeria des dels centres universitaris de l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu a partir del model de professionalització proposat per el Dr. Juan Sáez Carreras.

La tesi del Dr. Óscar Bautista ha permès identificar els actors més importants que, segons els docents universitaris, intervenen en el procés professionalitzador, així com els recursos que aporten els diferents actors que intervenen.

Per complir amb els objectius establerts s’ha emprat la metodologia qualitativa i més concretament eines de la teoria Fundamentada, a partir de les dades recollides de la bibliografia focalitzada i els grups focals, en els diferents centres universitaris de l’OHSJD en territori espanyol.

La tesi ha estat codirigida per el Dr. Juan Sáez Carreras, catedràtic de Pedagogia de la Universitat de Murcia, i la Dra. Laura Martínez Rodríguez, professora de la Universitat de Lleida. La tutorització de la tesi ha estat a càrrec del Dr. José Antonio Rabadán Rubio

Felicitem el nostre professor per l’assoliment d’aquest grau acadèmic i l’obtenció de la qualificació d’Excel·lent Cum Laude a la recerca realitzada.

Recerca