La professora Ariadna Graells visita la Universitat de Lancaster

• Publicado el 27 de febrer de 2020

Del 27 al 30 de gener, la professora Ariadna Graells va realitzar una estada a la Universitat de Lancaster (Regne Unit). El programa d'ajudes Erasmus + té la finalitat de finançar estades de professors en centres europeus per a formació i docència.

La finalitat d’aquesta estada a la Universitat de Lancaster  va ser poder veure i participar de primera mà d’una de les sessions del programa comunitari sobre salut pública i reducció de les desigualtats socials en el que hi participen algunes professores de la facultat de salut i medicina. Amb aquest programa, promogut pel National Institute for Health Research (NIHR) de la costa nord-oest del país (CLARHRC North West Coast), s’ha desenvolupat una eina per a l’avaluació de desigualtats socials en salut (Health Inequalities Assessment Toolkit HIAT) i, actualment, s’està treballant en un programa de formació de formadors (train the trainer program), per tal de que persones de la comunitat puguin oferir formació en determinants socials de la salut i reducció de les desigualtats socials a altres persones de la mateixa, actuant així com a agents de salut. La proposta busca generar aliances clau dins la comunitat per tal de poder generar un moviment global que vetlli per la reducció de les desigualtats socials de la salut i per la millora del benestar de la societat.

Una de les particularitats d’aquest programa i de la seva implementació, és la seva estratègia de coproducció en totes les fases del mateix. Es considera imprescindible la participació de la comunitat no només en la recepció del programa, sinó en el procés de creació de les diferents eines, recursos i materials que s’elaboren. D’aquesta manera, les sessions que es desenvolupen amb els agents claus de la comunitat tenen per objectiu testejar els diferents materials i cercar, conjuntament, les diferents estratègies d’acció que millor s’ajustin a les necessitats de la comunitat.

El programa Erasmus + permet establir o estrènyer relacions entre centres i investigadors per a desenvolupar projectes de recerca conjunts.

Actualment, la professora Ariadna Graells està desenvolupant la seva tesi doctoral en el desenvolupament i avaluació d’una programa docent aplicat a l’assignatura de salut pública i comunitària del Grau en Infermeria (aquest any serà el 3r curs d’implementació), mitjançant tècniques participatives i coproduïdes entre l’estudiantat la comunitat i l’equip docent, i des d’una perspectiva interseccional.

Mobilitat