La professora Bárbara Hurtado Pardos presenta la seva tesi doctoral

• Publicado el 13 de juny de 2017

El passat 2 de juny la Dra. Bárbara Hurtado, professora del Campus Docent, va presentar la seva tesi doctoral "Niveles de exposición a factores de riesgo psicosocial y la salud mental positiva en docentes universitarios de Enfermería de Cataluña", a la Universitat de Barcelona.

L'objectiu principal de la tesi és avaluar la relació entre els nivells d'exposició a factors de risc psicosocial i el benestar psicològic en docents universitaris de les facultats d'infermeria de Catalunya.

La investigació ha permès identificar 21 factors de risc psicosocial pertorbadors del benestar docent entre els quals destaquen l'augment de treball on-line sense una reducció del treball presencial i la dificultat per a poder desconnectar del treball a la vida personal. Ambdós factors influeixen negativament en el benestar psicològic d'aquests docents.

La recerca es va realitzar en dues fases, en una primera fase es van identificar els factors de risc psicosocial a través de grups de discussió i es construí un qüestionari. Durant la segona fase es va realitzar un estudi transversal amb una mostra de 263 docents, on es van recollir variables sociodemogràfiques, hàbits i estils de vida, característiques laborals i extralaborals; a més d'analitzar el malestar psicològic i el nivell de salut mental positiva.

Paral·lelament s'han publicat 4 articles derivats de la recerca, entre els quals un d'ells ha estat la creació i validació d'un nou instrument que mesura el nivell de benestar del col·lectiu docent universitari d' Infermeria (CuBIDU) Psychometric evaluation of a new instrument in Spanish to measure the wellness of university nursing faculty.

La tesi ha estat dirigida pels Drs. Irma Casas i Juan Francisco Roldán, professor del Campus Docent; tutoritzada per la Dra. Mª Teresa Lluch i ha obtingut la qualificació d'Excel·lent Cum Laude.

Amb la presentació d'aquesta tesi ja són 11 els professors del Campus Docent amb el grau de doctor.