El programa ERASMUS permet als estudiants cursar estudis a una universitat de la U.E. o país associat al programa

erasmus.jpg
Aquest programa té dues característiques fonamentals: un ajut econòmic proporcional a la durada en mesos de l’estada a la universitat i el posterior reconeixement a la UB dels estudis cursats a la universitat europea, sempre que aquest hagi estat acordat abans de l’estada.

Però a més permet:

• Aprendre noves metodologies de treball i adquirir noves habilitats
  • Reforçar l’ús d’altres llengües
  • Dotar l’expedient i el currículum dels estudiants de més valor en el mercat de treball
  • Guanyar en maduresa, tolerància, confiança i iniciativa
  • Descobrir i compartir altres maneres de viure en altres cultures

Més de 6.000 estudiants de la UB ja han gaudit de l’experiència i han enriquit així el seu currículum acadèmic i el seu bagatge personal gràcies a aquest programa.

Període d'estudis

El període és generalment d'un o dos semestres màxim consecutius i sempre dins un curs acadèmic de la UB fins el 30 de setembre (a excepció de configuracions diferents dels semestres a la universitat estrangera de destinació).

Matrícula

L'estudiant ha d'estar matriculat a la UB en l'ensenyament i el curs acadèmic de la convocatòria de l'intercanvi però estarà exempt del pagament de les taxes acadèmiques a la universitat estrangera de destinació. Només eventualment però, se’l podria exigir el pagament de petites taxes obligatòries corresponents a assegurances, sindicats d'estudiants, utilització de diversos materials, etc., en les mateixes condicions que els estudiants locals.

Convocatòria general

Els requisits generals (tipus d’ensenyament, crèdits mínims cursats, crèdits mínims pendents, etc.) així com el procediment per a l’acreditació del nivell de capacitació lingüística són establerts a la Convocatòria de cada curs.

Els requisits i la documentació específica que es sol•licita per part de cada centre de la UB s’han de consultar a les WEBs i oficines de les unitats de relacions internacionals del centre d'estudis.

Veure més informació