Sortida de convivència de Cicles Formatius

• Publicado el 09 de octubre de 2019

El passat divendres 20 de setembre es va produir al Parc de Cervantes, la sortida de convivència d'inici de curs de tots els alumnes de Cicles Formatius.

Aquestes sortides tenen com a objectiu fomentar les relacions, no només entre els mateixos alumnes, sinó també amb els professors, en un espai distès on tots plegats poden gaudir de la mútua companyia i de l’aire lliure.

Durant aquesta sortida, que els alumnes de TCAI van fer al matí i els de DAS a la tarda, es van practicar diverses dinàmiques destinades a desenvolupar capacitats clau com la iniciativa, l’organització del treball, la responsabilitat, el treball en equip, l’autonomia, la resolució de problemes i les relacions interpersonals.

Aquestes competències, importants a l’hora d’arribar a ser uns bons auxiliars d’infermeria o tècnics de documentació sanitària competents, permeten també, mitjançant la seva implementació, esdevenir millors professionals, sigui quin sigui el seu àmbit d’acció.

L’enfocament competencial a l’ensenyament ha anat guanyant força any rere any a les escoles i universitats i ha provocat un canvi d’òptica revolucionari en la forma d’aprendre i ensenyar, donat que defensa que no es pot arribar a ser un bon professional sense competències socials i personals, com ara les capacitats comunicatives, les competències cíviques, el pensament crític, la capacitat i disposició a cooperar i l’autoregulació.

Això implica posar èmfasi en l’aspecte emocional a més a més del cognitiu. Aquesta metodologia d’ensenyament reivindica que no es poden prendre decisions òptimes només fent un esforç racional, sinó que cal tenir en compte també les emocions, tant les pròpies com les de les persones a les quals afectaran aquestes decisions.

Per desenvolupar d’una manera lúdica aquestes competències, els alumnes van dividir-se per participar en jocs com la teranyina, on els nois i noies havien de posar-se d’acord per passar a traves d’uns forats ubicats a diferents alçades, tenint en compte que cada membre havia de fer-ho per un forat diferent. O treballar plegats per aconseguir que el número més gran de persones saltessin plegades a la corda. Després, i ja per finalitzar, se’ls va impulsar a reflexionar al respecte i treure les seves pròpies conclusions al voltant del que havien après durant la sessió.

Sortides com aquesta contribueixen a donar el tret de sortida al curs escolar en un context molt diferent de l’aula, afavorint les relacions entre alumnes i professors.

Bon curs 2019-20!

Cicles formatius